Monday, July 8, 2019

BN KENA PILIH CALON YANG RAKYAT SUKA DAN BUKANNYA YANG PEMIMPIN SUKA



KANGAR 6 Julai - UMNO dan Barisan Nasional (BN) perlu mengenengahkan calon yang disukai dan diterima oleh rakyat dalam Pilihan Raya Umum Ke-15 (PRU-15) bukan lagi memilih dalam kalangan mereka yang hanya digemari oleh pemimpin-pemimpin tertentu.



Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan perkara, tersebut adalah panduan parti pada masa depan dan formula berkenaan sekurang-kurangnya 50 peratus sudah membantu kemenangan parti.


Ujarnya, pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Cameron Highlands baru-baru ini, kerusi berkenaan adalah kawasan tradisi MIC namun parti membuat keputusan memilih calon tempatan yang disukai oleh rakyat dan akhirnya BN berjaya mencapai kemenangan.

“Kita sebagai parti hendak menang pilihan raya mesti pilih calon yang boleh diterima oleh rakyat bukannya memilih calon yang kita (pemimpin) suka. Kalau rakyat suka, 50 peratus kerja kita sudah selesai.

“Kalau kita suka, rakyat tidak suka, itu yang kita terpaksa bertungkus lumus untuk menang. Nak bagi rakyat suka bukan susah, kita mesti selalu bersama mereka dan nanti senang tidak ada lagi masalah pemimpin tidak turun padang dan sebagainya,” katanya ketika ditemui selepas merasmikan Persidangan Perwakilan UMNO Bahagian Kangar di Dewan 2020 di sini hari ini.

Yang turut hadir, Menteri Besar merangkap Ketua UMNO Bahagian Kangar, Datuk Seri Azlan Man; Timbalan Ketua UMNO Bahagian, Datuk Dr. Fathul Bari Mat Jahya dan kepemimpinan negeri dan bahagian itu.

Ketika berucap sebelum itu, Mohamad berkata, penyatuan ummah UMNO dan Pas akan menyebabkan kerajaan Pakatan Harapan (PH) hilang kuasa dalam pilihan raya akan datang.

“Bersatu (Parti Pribumi Bersatu Malaysia); Amanah (Parti Amanah Negara) awal-awal lagi ‘jalan’ (kalah) kalau UMNO dan Pas bergabung. Jika dilihat, Melaka, Negeri Sembilan, Kedah, Johor kita akan kembali rampas manakala Perlis, Pahang, Kelantan dan Terengganu tidak ada masalah untuk kekal.


“Itu yang paling ditakuti oleh PH apabila UMNO dan Pas ini bekerjasama. Kerajaan PH menang atas dasar fitnah yang akan memakan mereka kembali selepas ini dan situasi itu sudah mula kelihatan,” katanya yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Rantau.

Seterusnya, Mohamad juga menyifatkan BN seperti pasukan bola yang sudah menjuarai kejohanan sebanyak 13 kali dan apabila kalah sekali, tiada masalah untuk mereka bangkit semula

No comments:

Post a Comment