Sunday, May 6, 2018

TULANGIS TERBUKTI HEBAT TIGA MAJLIS PPR DILANCAR DALAM MASA SATU MINGGU



TEMERLOH: Tulangis Sdn Bhd terbukti sebuah syarikat yang hebat kerana berjaya melancarkan tiga program dalam tempoh satu minggu.

Pada hari Isnin 30 April, Menteri Besar Negeri Sembilan melancarkan projek perumahan rakyat (PPR) di Labu sebanyak 200 unit. Namun demikian Datuk Seri Mohamad Hassan meminta Kementerian Kesejahteraan Bandar, Perumahan dan Kerajaan Tempatan  memasukkan dalam bajet 2019 untuk menambah 300 unit lagi di tapak sebelah.

Dua hari kemudian pada hari Rabu 2 Mei, Menteri Pengajian Tinggi, Datuk Seri Idris Jusoh melancarkan 500 unit rumah dalam DUN Jerteh. Dalam ucapannya beliau bangga kerana kontraktor Tulangis diterajui oleh anak Besut, Datuk Seri Mohamed Rahim Husin.

Hari ini Ahad 6 Mei, Pemangku Raja Pahang, Tengku Mahkota Tengku Abdullah Alhaj ibni Sultan Haji Ahmad Shah Al Mustain Billah melancarkan satu lagi projek Tulangis di Kampong Bongsu, Lanchang di sini sebanyak 500 unit

Tengku Abdullah dalam titahnya gembira kerana Temerloh dipilih untuk hub industri perabut yang kedua selepas Batu Pahat.

Baginda menyeru rakyat membuat pilihan yang terbaik pada 9 Mei ini dengan menyokong kerajaan yang dipilih rakyat.

"Beta gembira kerana 22 buah projek PPR telah diluluskan di Pahang dan kerajaan terbukti amat cakna dengan keperluan rakyat untuk memiliki rumah terutama kumpulan sasar B40," titahnya lagi.

Turut hadir di majlis itu ialah calon parlimen Temerloh, Datuk Shakar Shamsudin, Ketua Setiausaha KKBPKT, Datuk Mohamad Mentek serta Ketua Pegawai Eksekutif Tulangis Sdn Bhd Datuk Seri Mohamed Rahim Husin.


No comments:

Post a Comment