Saturday, November 3, 2018

AZMIN KUAT TEMBERANG



KUALA LUMPUR: Anggota Parlimen Pasir Salak Datuk Seri Tajuddin Rahman berkata calon Timbalan Presiden PKR, Datuk Seri Mohamed Azmin Ali kuat temberang apabila beliau menjangkakan jumlah anggota Parlimen daripada UMNO akan semakin menyusut menjelang akhir bulan Oktober lalu.

Berucap pada Pidato Malaysia Baru sempena pemilihan PKR di Kuala Terengganu pada 1 Oktober lalu, Azmin yang juga Menteri Hal Ehwal Ekonomi, berkata daripada 49 anggota Parlimen UMNO ketika ini, akan tinggal 'tiga, empat kerat sahaja'.

"Keadilan (PKR) hari ini adalah blok terbesar di Parlimen. PKR ada 51 anggota Parlimen, DAP mempunyai 42 anggota Parlimen, UMNO ada 49 orang. Esok mungkin 40 orang, kemudian 20 orang dan hujung bulan ini tinggal tiga empat kerat sahaja," katanya. 

Tajuddin mendakwa Azmin nak menang jawatan timbalan presiden PKR menggunakan isu empat ahli parlimen Umno sahaja yang tinggal semata mata untuk menarik undi daripada ahli ahli PKR.

"Nak kempen pun gunalah isu lain, "kata beliau yang menegaskan 40 ahli parlimen Umno akan buat keputusan secara en block untuk bekerjasama dengan mana-mana parti.

Katanya lagi, Umno masih kuat kenapa perlu lompat ke parti yang kecil.

Beliau tidak bersetuju Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi bercuti dari jawatan Presiden Umno kerana katanya jika semua pemimpin Umno didakwa di mahkamah maka semua akan bercuti .

"Lim Guan Eng pun tak letak jawatan Ketua Menteri Pulau Pinang ketika didakwa di mahkamah sedangkan Zahid bukan lagi ada jawatan kerajaan," tegasnya.



No comments:

Post a Comment