Tuesday, March 6, 2018

NAWAWI TIDAK GENTAR HADAPI DR MAHATHIR DI LANGKAWI

KUALA LUMPUR: Ketua Umno Bahagian Langkawi, Datuk Ir Nawawi Ahmad tidak gentar menghadapi calon Pakatan Harapan (PH), Tun Dr Mahathir Mohamad jika bekas Perdana Menteri itu bertanding di pulau tersebut.

Katanya, daripada 103 ketua cawangan, beliau sudah kenalpasti hanya tiga orang ketua cawangan yang hardcore menyokong Dr Mahathir.

"Jadi majoriti ketua cawangan masih mahukan anak tempatan sebagai calon mereka dan bukannya orang luar walaupun bekas Presiden Umno itu banyak berjasa kepada Langkawi," katanya dalam pertemuan eksklusif dengan MHOnline di lobi parlimen semalam.

Sehubungan dengan itu beliau yakin BN dapat mempertahankan kerusi Langkawi kerana penduduk Langkawi mengundi berdasarkan jasa BN dan bukannya kerana emosi menyokong Dr Mahathir.

Katanya, Dr Mahathir membangunkan Langkawi ketika menjadi Perdana Menteri dahulu pun kerana BN dan bukannya atas sifat peribadinya.

"Rakyat Langkawi akan rugi jika Dr Mahathir menang kerana perbalahan sesama parti komponen PH tidak memungkinkan PH memerintah negara," katanya lagi.

Sama ada beliau kekal sebagai calon atau tidak, Ir Nanawi serahkan kedudukannya kepada PM dan beliau yakin kekuatan jentera bahagian Langkawi dapat mempertahankan kerusi tersebut.

"Sebaliknya Parti Bersatu di Langkawi tidak ada jentera untuk menghadapi kekuatan jentera Umno Bahagian," tegasnya lagi.


No comments:

Post a Comment