Friday, April 6, 2018

WALAUPUN KURANG SIHAT HAJI HADI TETAP TAMAK MAHU TANDING DUA KERUSI



MARANG 6 April - Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berhasrat untuk terus bertanding mempertahankan kerusi Parlimen Marang dan Dewan Undangan Negeri (DUN) Rhu Rendang dalam Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU-14).


Beliau yang awalnya dijangka akan hanya mempertahankan kerusi Parlimen seiring dengan faktor usia dan kesihatan membayangkan tiada masalah untuk memikul dua tanggungjawab sekali gus.


Bagaimanapun katanya, perkara itu terpulang kepada pucuk pimpinan parti iaitu Majlis Syura Ulama untuk membuat keputusan.

“Sekiranya diberi mandat, saya akan terus bertanding, namun terserah kepada pucuk pimpinan parti untuk membuat keputusan.

“InsyaAllah saya akan ikut arahan parti. Kalau parti suruh bertanding di mana, saya akan bertanding. Tapi asalkan tempat ada orang,” selorohnya.

Abdul Hadi yang juga merupakan Ahli Parlimen Marang dan ADUN Rhu Rendang memberitahu demikian kepada pemberita ketika ditemui di kediamannya di Rusila, di sini hari ini.

Menjawab satu soalan, Presiden Pas itu berkata, kedudukan anaknya, Muhammad Khalil Abdul Hadi selaku Ketua Dewan Pemuda Pas Pusat sama ada bertanding atau tidak juga diserahkan kepada parti.

“Perkara yang melibatkan calon, kita serah semuanya kepada parti. Kalau parti suruh bertanding, kita bertanding,” ujarnya.

Menurut Abdul Hadi, Pas akan mengumumkan calon-calonnya selepas pengumuman tarikh PRU-14 dibuat oleh pihak Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR).


No comments:

Post a Comment