Monday, September 25, 2017

KAYVEAS TAK JADI TANDING BEBAS

KUALA LUMPUR, 25 Sept (Bernama) -- Presiden Parti Progresif Penduduk Malaysia Tan Sri M. Kayveas berkata beliau akan akur dan menghormati apa juga keputusan Dewan Tertinggi Barisan Nasional (BN) berhubung calon bagi kawasan Parlimen Cameron Highlands pada pilihan raya umum (PRU) ke-14.

Beliau berkata sebarang keputusan yang dibuat oleh Dewan Tertinggi BN adalah untuk kebaikan parti bagi memastikan kemenangan pada PRU akan datang.

"Saya tidak kisah dengan apa juga keputusan oleh dewan tertinggi namun calon itu mestilah calon yang disukai. Apa yang penting ialah memenangi kerusi itu untuk BN," katanya kepada pemberita selepas menghadiri prapelancaran Skyawani Residensi, di sini hari ini.

Program itu dirasmikan oleh Menteri Wilayah Persekutuan Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor,

Sebelum ini Kayveas dilaporkan mengintai peluang bertanding untuk di kerusi Parlimen Cameron Highlands pada PRU-14. Kerusi itu disandang bekas Presiden MIC Datuk Seri G. Palanivel yang memenanginya pada PRU-13.

Kayveas yang juga Penasihat Kementerian Pengangkutan, berkata beliau telah meminta 'restu' Pengerusi BN Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum berkhidmat untuk masyarakat di Cameron Highlands sejak tiga tahun lalu bagi membantu BN mempertahankan kerusi berkenaan.

Bagaimanapun pada Perhimpunan Agung MIC yang berakhir semalam, Presidennya Datuk Seri Dr S. Subramaniam bertegas mahukan partinya bertanding di kerusi berkenaan.

MIC bertanding di kawasan itu sejak PRU-11.

Pada PRU lalu, Kayveas bertanding di kerusi Dewan Undangan Negeri Pasir Bedamar di Teluk Intan, Perak namun akur kepada calon DAP Terence Naidu V King dengan kelebihan 13,037 undi.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment