Friday, July 13, 2018

SAMBUTAN HARI RAYA PPK SELANGOR MERIAH



SHAH ALAM: Pengerusi Pertubuhan Peladang Negeri Selangor (PPNS), Dr Abdul Razak Khasbullah berharap para peladang dapat meningkatkan kegiatan ekonomi mereka sejajar dengan perubahan kerajaan baharu.

Katanya, ia adalah satu platform bagi petani terus maju terutamanya kepada semua ahli 14 PPK daerah yang terdiri daripada 51,500 orang ahli.

"Dahulu kita fokus kepada proses ayam dan sawah padi, kini kita ada packaging beras  di mana harga beras lebih murah dari harga pasaran dan ikan air tawar," katanya selepas majlis sambutan hari raya PPNS di Wisma PKPS di sini.

Menurut beliau yang juga Pengerusi PPK Kuala Langat, sembilan peladang muda lulusan IPTA menanam cili di tanah seluas lima ekar yang mana penglibatan orang muda dalam bidang pertanian adalah fokus baharu PPK Kuala Langat.

Bercakap tentang pusat pengumpulan, beliau berkata PPK Kuala Langat paling aktif di Selangor yang melibatkan tujuh item termasuk sirih.

Dr Razak juga menambah PPK Kuala Langat mampu menjual 2,000 ekor lembu untuk hari raya korban yang melibatkan jualan sekitar RM7 juta.

Kira kira 1,000 ahli PPNS telah menghadiri majlis sambutan hari raya tersebut yang turut diserikan dengan nyanyian Herman Tino.

No comments:

Post a Comment