Thursday, September 20, 2018

PEMILIHAN PKR BERMULA DI KEDAH DAN PULAU PINANG SABTU INI

KUALA LUMPUR, 20 Sept (Bernama) -- Seramai 105,056 anggota PKR layak untuk mengundi pada pemilihan parti itu yang bermula di dua negeri iaitu Kedah dan Pulau Pinang, Sabtu ini.

Daripada jumlah itu 49,924 anggota layak mengundi di Kedah yang melibatkan 15 cabang manakala 55,132 anggota akan mengundi di 13 cabang di Pulau Pinang.

Pada pemilihan tersebut anggota akan memilih jawatan Majlis Pimpinan Pusat (MPP) iaitu timbalan presiden, naib presiden, ketua Angkatan Muda Keadilan (AMK) pusat, ketua Wanita pusat dan ahli majlis pimpinan pusat.

Pada pemilihan itu juga anggota akan memilih pemimpin di peringkat cabang iaitu ketua cabang, timbalan ketua cabang, naib ketua cabang dan 15 ahli jawatankuasa cabang, selain ketua AMK cabang, timbalan ketua AMK cabang, naib ketua AMK cabang dan 15 ahli jawatankuasa AMK cabang.

Selain itu turut dipilih ialah ketua Wanita cabang, timbalan ketua Wanita cabang, naib ketua Wanita cabang dan tujuh ahli jawatankuasa Wanita cabang.

Setiausaha Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) PKR Ismail Yusof berkata pengundian itu akan bermula 9 pagi dan berakhir pada 5 petang.

"Keputusan awal dijangka boleh diketahui seawal jam 6 petang dan akan dipaparkan di pusat tempat mengundi setiap cabang.

"Anggota perlu memastikan mereka membawa kad pengenalan dan telah membayar yuran keahlian untuk melayakkan mereka mengundi. Bagi mereka yang belum membayar yuran keahlian boleh bayar di pusat mengundi, " katanya ketika dihubungi Bernama

No comments:

Post a Comment