Friday, October 12, 2018

DAPATKAH ANWAR MENGATASI MAJORITI DANYAL BALAGOPAL ABDULLAH SEBANYAK 17,710 UNDI?

PORT DICKSON, 12 Okt (Bernama) – Esok menjadi penentu kepada pertembungan tujuh penjuru Pilihan Raya Kecil (Port Dickson) namun Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dilihat telah pun 'menang’ sebelum keputusan diumumkan.

Sumber terdekat Anwar berkata persepsi dan sokongan rakyat Port Dickson terhadap pemimpin berusia 71 tahun itu sangat positif sepanjang 12 hari berkempen dan sudah pasti boleh mengekalkan kerusi PKR di Parlimen Port Dickson atas nama gabungan Pakatan Harapan (PH) namun isunya ialah majoriti undi yang bakal diperoleh.

"Beliau seorang yang akan diangkat menjadi Perdana Menteri kelapan… kalau majoritinya setakat 200 ke 300 tidak elok untuk imej beliau,” kata sumber berkenaan kepada Bernama, di sini.

Pandangan itu disokong kuat Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sri Tanjung, M. Ravi yang menyifatkan kerja keras mereka pada minggu terakhir ini bukanlah untuk meletakkan Anwar yang disifatkannya telah pun menang, sebaliknya untuk meningkatkan majoriti bekas Timbalan Perdana Menteri itu.

"Menang memang sudah menang, sekarang ini kita bekerja keras untuk meningkatkan lagi majoriti Datuk Seri (Anwar). Sudah tiga hari saya menghubungi semua pengundi luar untuk balik mengundi dan setengah daripadanya telah pun menyatakan persetujuan untuk pulang mengundi,” katanya dengan yakin.

Mengakui masih terdapat kawasan hitam dan kelabu, Ravi yang juga Timbalan Speaker Dewan Undangan Negeri (DUN) Negeri Sembilan berkata kebanyakan mereka tidak dapat menerima Anwar selain berasa penat dan malas untuk mengundi kali kedua selepas yang pertama pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) , 9 Mei lepas.

No comments:

Post a Comment