Saturday, October 6, 2018

KALAU ANWAR TAK BELA RAKYAT PORT DICKSON, BERITAHU SAYA KATA DAIM

PORT DICKSON, 6 Okt (Bernama) -- Pengerusi Majlis Penasihat Kerajaan Tun Daim Zainuddin hari ini membuat kejutan apabila hadir ke Port Dickson dan berkempen untuk calon Pakatan Harapan (PH) Pilihan Raya Kecil (PRK) Port Dickson Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang juga bekas menteri kewangan menyertai Anwar pada majlis minum petang bersama komuniti nelayan di Kampung Telok Kemang di sini yang turut disertai Menteri Hal Ehwal Ekonomi Datuk Seri Mohamed Azmin Ali.

Ketika berucap pada majlis itu, Daim menggesa pengundi tempatan memberikan sokongan kepada Anwar kerana Ketua Umum PKR itu akan membantu menyelesaikan masalah di kawasan itu.

Beliau juga secara berseloroh berkata jika bakal perdana menteri itu tidak boleh menyelesaikan masalah di situ, pengundi di kawasan tersebut boleh memaklumkan kepadanya.

"Tujuan kita pilih dia untuk adalah untuk selesaikan masalah, sekarang ini dia (digelar) Yang Berbahagia tapi bila kita pilih dia jadi perdana menteri nanti dia jadi Yang Amat Berhormat, jadi kita pilihlah bakal Yang Amat Berhormat, kalau esok dia tidak bela bagi tau saya, dengan syaratlah saya masih hidup," kata Daim yang disambut dengan ketawa daripada semua yang hadir

No comments:

Post a Comment