Thursday, August 17, 2017

JANGAN TUDING JARI KEPADA KERAJAAN BN BILA GAGAL SELESAIKAN KILANG HARAM

KUALA LUMPUR, 17 Ogos (Bernama) -- Kerajaan DAP Pulau Pinang tidak seharusnya menuding jari terhadap kerajaan negeri Barisan Nasional (BN) sebelum ini berikutan kegagalannya menyelesaikan masalah ada kilang beroperasi secara haram di negeri itu sehingga menimbulkan masalah kesihatan kepada orang ramai.

Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berkata selaku kerajaan yang memerintah sesebuah negeri, DAP seharusnya bertanggungjawab menyelesaikan masalah yang dihadapi di negeri berkenaan.

"Yang penting, apabila kita telah diberi peluang untuk membentuk sebuah kerajaan, penting untuk kita menyelesaikan masalah yang dihadapi dalam negeri tersebut.

Kalau adanya kilang-kilang haram di negeri tersebut, sudah tentu kerajaan bertanggungjawab untuk menyelesaikan. Ini yang amat penting kerana kerajaan yang bertanggungjawab adalah kerajaan yang boleh menyelesaikan masalah," katanya selepas melancarkan Buku 'Bajau Pahlawan di Laut, Perwira di Darat' karya Musli Oli hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng yang dilapor menyalahkan kerajaan negeri BN dahulu kononnya DAP hanya mewarisi masalah kilang beroperasi secara haram di Sungai Lembu daripada pentadbiran terdahulu sebelum mengambil alih tampuk pemerintahan negeri itu pada 2008

No comments:

Post a Comment