Thursday, October 12, 2017

JENTERA SIBER BN DIMINTA TIDAK SEBAR FITNAH

KUALA TERENGGANU, 12 Okt (Bernama) -- Jentera siber Barisan Nasional (BN) termasuk UMNO diminta supaya tidak menyebarkan berita yang berunsur fitnah di media sosial.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri (MITI) merangkap Pengerusi Biro Informasi dan Teknologi (IT) UMNO, Datuk Ahmad Maslan berkata masih banyak pencapaian BN yang boleh diketengahkan terutama berkaitan kejayaan pemimpin parti dan pembangunan negara selain daripada menjadi pengadu-domba di media sosial.

"Saya yakin Jentera Siber BN mempunyai banyak modal (perkara) kerana setiap hari pelbagai program dan aktiviti yang dirangka dan boleh disebarkan demi kebaikan rakyat,"katanya kepada pemberita dalam sidang media selepas Program Bengkel Teknikal Maya peringkat negeri Terengganu.

Ahmad menarik perhatian agar jentera siber BN perlu menyebarkan perkara yang positif sebelum menjelangnya Pilihanraya Umum ke-14.

"Saya harap, kita dapat perangi fitnah media sosial dan minta jentera siber BN memerangi fitnah media sosial ini yang dibuat oleh pihak pembangkang kerana kita ada banyak perkara (positif) yang boleh disebarkan,"katanya.....

No comments:

Post a Comment