Friday, October 13, 2017

ROS PERKENAL PROJEK PERINTIS PENILAIAN TADBIR URUS BAIK

KUALA TERENGGANU, 13 Okt (Bernama) -- Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (ROS) telah memperkenalkan projek perintis Penilaian Tadbir Urus Baik Pertubuhan dalam memperkasakan imej pertubuhan ke tahap lebih unggul.

Ketua Pengarah Jabatan Pendaftaran Pertubuhan Malaysia (JPPM), Datuk Mohammad Razin Abdullah berkata program berkenaan telah dilancarkan oleh Timbalan Perdana Menteri Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi merangkap Menteri Dalam Negeri tahun lalu.

"Pengiktirafan tersebut akan diberi kepada sesebuah pertubuhan yang berjaya mentadbir berdasarkan lima prinsip Kod Tadbir Urus Baik.

"Penilaian Kod Tadbir Urus Baik ini juga akan dibuka kembali kepada semua pertubuhan mulai tahun 2018," katanya ketika berucap di Karnival Pertubuhan Kebangsaan yang dirasmikan Ahmad Zahid.

Turut hadir Timbalan Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Jailani Johari, Menteri Besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Razif Abdul Rahman, Ketua Setiusaha Kementerian Dalam Negeri, Datuk Sri Alwi Ibrahim, Setiausaha Kerajaan Negeri Terengganu, Datuk Wan Nawawi Wan Ismail dan Yang Dipertua Dewan Undangan Negeri Terengganu, Datuk Mohd Zubir Embong.....

No comments:

Post a Comment