Monday, July 22, 2019

PEMAJU KELAHIRAN MALAYSIA TERSENARAI DALAM HALL OF FAME QUEENSLAND

KUALA LUMPUR, 22 Julai (Bernama) -- Pemaju perumahan kelahiran Malaysia Maha Sinnathamby tersenarai dalam Hall of Fame Pemimpin Perniagaan Queensland di atas kepimpinan berwawasannya dalam mewujudkan bandar raya pertama yang dibina secara persendirian di Australia.

Dikenali sebagai Greater Springfield dan kini selama 27 tahun dengan populasi melebihi 41,000 orang, bandar raya itu disifatkan oleh Perdana Menteri Australia Malcolm Turnbull sebagai “projek pembinaan bangsa yang mempunyai kepentingan nasional.”

Hall of Fame Pemimpin Perniagaan Queensland diwujudkan sejak 11 tahun lepas bagi mengiktiraf sumbangan penting ahli perniagaan dan para pemimpin mereka terhadap reputasi, ekonomi dan pembangunan sosial negeri itu.

Dalam kenyataan kepada Bernama, Springfield City Group berkata ia turut menyenaraikan Bob Sharpless, pengasas Greater Springfield bersama-sama Sinnathamby, yang mana kedua-duanya mewujudkan bandar seluas 3,000 hektar itu yang dibeli pada 1992 di kawasan yang mengalami kemelut ekonomi dan sosial di Tenggara Queensland.

Ini merupakan anugerah kedua yang diberikan kepada Sinnathamby dalam tempoh dua bulan. Pada bulan lepas, beliau dikurniakan anugerah Pelantikan sebagai Member (AM) of the Order of Australia daripada Queen Elizabeth dalam Senarai Penganugerahan sempena Hari Lahir baginda.

Sinnathamby, 79, yang berasal dari Rantau, Negeri Sembilan berhijrah ke Australia bagi mengikuti pengajian ijazah kejuruteraan di University of New South Wales pada usia 18 tahun sebelum menetap secara rasmi pada 1971.

Beliau juga baru-baru ini dinamakan sebagai orang ke-47 terkaya di Australia dengan nilai bersih AUD$1.66 bilion

Springfield City kini merupakan satu daripada bandar raya di Australia yang pesat berkembang dan satu-satunya bandar selain Canberra yang dibangunkan hasil usaha gigih menggunakan sumber sedia ada.

Ia kini menempatkan University of Southern Queensland, hospital swasta yang mempunyai 80 katil, 11 sekolah dengan 15,000 pelajar yang dijangka meningkat kepada 30 sekolah, dengan jarak kira-kira lima minit antara satu sama lain.

Greater Springfield juga diiktiraf pada skala dunia untuk beberapa pencapaian, termasuk “World Best Master Planned Community” oleh Persekutuan Hartanah Antarabangsa (FIABCI) dan “Australia’s Best Master Planned Community” oleh Institut Pembangunan Bandar Australia pada 2015.

Menurut kenyataan itu, setakat ini, sebanyak AU$17 bilion telah dilaburkan dalam projek itu dengan 25 peratus kadar penyiapan dan dijangka mempunyai 140,000 penduduk apabila siap sepenuhnya.

Sinnathamby berkata beliau amat berbangga menerima anugerah itu bersama-sama Sharpless,dan menurutnya, kejayaan Greater Springfield itu adalah hasil kerjasama pelbagai individu.

“Ini merupakan pengiktirafan kepada saya dan rakan perniagaan saya serta ratusan individu yang membantu membina bandar ini serta 41,000 penduduk yang menjadikan Greater Springfield sebagai kediaman mereka.

“Tersenarai di Hall of Fame merupakan satu pengiktirafan dan testimoni bahawa dengan semangat dan dedikasi serta sikap tidak pernah berputus asa, sesiapa sahaja boleh meraih manfaat daripada negeri hebat ini,” katanya.

-- BERNAMA

1 comment:

  1. MALAYSIA SUGAR MUMMY HOOKUP ORGANISATION.
    The best alliance agency sugar mummy and daddies hookup organisation in malaysia. Click on the link below to to contact agent Karim on whatsapp wa.me/+60149721603
    Boost your income, sugar mummy are beautiful, rich and single women and girls that need sex satisfaction. Sugar mummy will pay you RM8,000 per hookup everyday
    . please stop sending your money to fake agent in Malaysia. Our sugar mummy hookup organization is registered and approved by government, we are trusted and tested, secured, guaranteed, best in mummy. kindly and quickly contact Mrs agent Karim now for your own Sugar Mummy Connection via WHATSAPP ++60149721603 and don't forget to testify about her too to hookup with sugar mummy the only money you will pay to hookup is your registration fees, registration fee is very cheap

    Mummies available in all this location now

    Selangor
    Kuala Lumpur
    Sarawak
    Johor
    Penang
    Sabah
    Perak
    Pahang
    Negeri Sembilan
    Kedah
    Malacca
    Terengganu
    Kelantan
    Labuan
    Perlis
    Malaysia

    ReplyDelete