Tuesday, July 23, 2019

SPRM PERLU MASA UNTUK TELITI KES VIP DI SARAWAK

GEORGE TOWN, 23 Julai (Bernama) -- Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) memerlukan masa untuk meneliti dan membuka semula kes-kes berprofil tinggi yang melibatkan individu berpengaruh.

Ketua Pesuruhjayanya Latheefa Koya berkata beliau sedang meneliti kesemua kes berkaitan termasuk kes-kes di Sarawak dan Pulau Pinang.

"Ini bukan kali pertama saya dimaklumkan ada banyak kes yang dikatakan kontroversi, mendapat perhatian ramai. Bukan sahaja di Pulau Pinang, di Sarawak melibatkan VIP dan sebagainya. Saya ingin memberitahu bahawa saya sedang mengkaji semula kes-kes berkenaan.

"Saya telah meminta semua fail yang melibatkan individu kontroversi dan saya perlu meneliti dan memahami kenapa ia ditutup, adakah ia benar-benar NFA (tiada tindakan selanjutnya) atas alasan yang betul. Saya memerlukan sedikit masa untuk melakukannya," katanya pada sidang media selepas mengadakan lawatan kerja ke pejabat SPRM Pulau Pinang, di sini.

Turut hadir Timbalan Ketua Pesuruhjaya (Operasi) SPRM Datuk Azam Baki dan Pengarah SPRM negeri Datuk Wan Ramli Wan Abdullah.

Sementara itu, ditanya sama ada SPRM akan membuka semula kes banglo melibatkan bekas Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng, Latheefa berkata tiada keperluan untuk pihaknya membuka semula kes berkenaan kerana sudah diputuskan di mahkamah.

Menurutnya, SPRM tidak boleh berbuat apa-apa melainkan ada bukti dan isu terbaharu yang membolehkan kes tersebut dibuka semula.

"Bagi saya kes-kes yang telah sampai tahap mahkamah dan telah selesai, memang nak buka semula (kes-kes itu) tidak masuk akal. Apabila kes telah selesai di mahkamah, sudah selesai. Tidak boleh membuka kes yang telah selesai. Apabila kes mahkamah selesai dan ditutup," katanya.

Pada 3 Sept lepas, Mahkamah Tinggi di sini melepaskan dan membebaskan Lim yang kini Menteri Kewangan dan ahli perniagaan Phang Li Koon daripada pertuduhan rasuah berhubung pembelian banglo di bawah nilai pasaran.

Keputusan itu dibuat mahkamah berikutan permohonan peguam Ramkarpal dan peguam Datuk V. Sithambaram serta peguam Hisyam Teh Poh Teik yang mewakili Phang, supaya anak guam mereka dibebaskan sepenuhnya daripada pertuduhan itu.

-- BERNAMA

1 comment:

  1. MALAYSIA SUGAR MUMMY HOOKUP ORGANISATION.
    The best alliance agency sugar mummy and daddies hookup organisation in malaysia. Click on the link below to to contact agent Karim on whatsapp wa.me/+60149721603
    Boost your income, sugar mummy are beautiful, rich and single women and girls that need sex satisfaction. Sugar mummy will pay you RM8,000 per hookup everyday
    . please stop sending your money to fake agent in Malaysia. Our sugar mummy hookup organization is registered and approved by government, we are trusted and tested, secured, guaranteed, best in mummy. kindly and quickly contact Mrs agent Karim now for your own Sugar Mummy Connection via WHATSAPP ++60149721603 and don't forget to testify about her too to hookup with sugar mummy the only money you will pay to hookup is your registration fees, registration fee is very cheap

    Mummies available in all this location now

    Selangor
    Kuala Lumpur
    Sarawak
    Johor
    Penang
    Sabah
    Perak
    Pahang
    Negeri Sembilan
    Kedah
    Malacca
    Terengganu
    Kelantan
    Labuan
    Perlis
    Malaysia

    ReplyDelete