Thursday, May 30, 2019

TEKUN RAI 32 ANAK YATIM

KUALA LUMPUR, 30 Mei ( Bernama) -- Kegembiraan jelas terpancar di wajah 32 anak yatim daripada Pusat Jagaan Amal Asyura, Sungai Buloh Selangor apabila menerima sumbangan daripada Tabung Ekonomi Kumpulan Usaha Niaga (TEKUN) Nasional untuk menyambut ketibaan Aidilfitri.

Pengerusinya Datuk Seri Muhamad Supardi Md Noor berkata sumbangan itu adalah cara bagi pihaknya berkongsi rezeki dan meraikan anak yatim agar nikmat berhari raya dapat dirasai mereka dengan gembira.

"Sumbangan ini adalah sebagai persiapan hari raya yang bakal tiba nanti. Melalui program tanggungjawab sosial koporat ini, TEKUN menyumbang duit raya RM100 kepada setiap seorang di samping RM3,000 kepada pusat penjagaan itu.

"Kita juga berharap sumbangan dan program berbuka puasa ini akan dapat merapatkan hubungan TEKUN Nasional dengan masyarakat khususnya mereka yang tidak bernasib baik," katanya kepada Bernama pada Majlis Iftar Ramadan TEKUN Nasional di sini, hari ini.

Bukan itu saja, sambutan Aidilfitri 11 warga kerja TEKUN Nasional kali ini juga bertambah meriah apabila terpilih menerima sumbangan berupa wang tunai.

"Mereka ini adalah warga kerja yang mempunyai anak ramai, sakit dan berstatus ibu tunggal yang bertugas di pelbagai jabatan dan pangkat di ibu pejabat TEKUN Nasional di sini. Ini adalah cara kita menghargai warga kerja kita dengan membantu mereka merayakan Aidilfitri dengan lebih meriah,"katanya.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment