Tuesday, July 31, 2018

MAHATHIR KENA HIDUPKAN SEMULA ISA GANTI SOSMA

PUTRAJAYA, 30 Julai (Bernama) -- Menteri Sumber Manusia M. Kula Segaran hari ini memohon maaf atas ucapan beliau di Nilai minggu lepas yang telah mencetuskan kontroversi di media.

Beliau berkata ucapan beliau itu telah disalah fahami seolah-olah beliau merujuk perkataan 'pendatang' kepada mereka yang permohonan mereka dipulangkan semula kepada pemohon itu.

"Saya dengan ini memohon maaf kepada mereka yang tersinggung dengan perkataan yang telah saya ucapkan itu dan saya menarik balik perkataan yang menyingung perasaan itu.

"Perkataan boleh mempunyai makna yang berbeza-beza jika diucapkan dalam bahasa yang berbeza-beza pula, misalnya apabila saya mengucapkannya dalam bahasa Tamil," kata beliau dalam satu kenyataan hari ini.

Beliau menegaskan beliau bukan seseorang yang suka mencetuskan kontroversi sebelum ini, baik dalam isu perkauman mahupun isu agama dan beliau berikrar akan mempertahankan perlembagaan negara.

Ulasan saya, saya sokong kerajaan PH mahu hapuskan SOSMA. Oleh itu saya cadangkan supaya ISA dihidupkan semula untuk menggantikan SOSMA. Sejak PH memerintah makin ramai rakyat Malaysia membangkitkan isu perkauman dan agama seperti M. Kula Segaran.


Oleh itu Tun Dr Mahathir Mohamad perlu wujudkan semula ISA untuk menahan pemimpin yang rasis seperti M Kula Segaran.

No comments:

Post a Comment