Tuesday, December 11, 2018

EMPAT PEMIMPIN UMNO YANG JUMPA PM ADA MASAALAH

KUALA LUMPUR, 11 Dis (Bernama) -- Setiausaha Agung UMNO Tan Sri Annuar Musa mengakui terdapat empat pemimpin UMNO Sabah telah bertemu Perdana Menteri, Tun Dr Mahathir Mohamad di Putrajaya hujung minggu lalu.

Beliau berkata dua daripadanya adalah Anggota Parlimen dan dua lagi Anggota Dewan Undangan Negeri (ADUN) Sabah.

"Saya tidak tahu siapa yang keluar, saya tak boleh buat kenyataan, nanti kawan-kawan kecil hati, tetapi saya tahu siapa dia, bila, dan apa yang telah dibincangkan.

"Saya boleh mengesahkan kita ada perbincangan beberapa hari lepas dengan beberapa ketua bahagian termasuk pengerusi perhubungan dan juga setiausaha perhubungan. Mereka turut menjelaskan kepada saya permasalahan yang mereka hadapi dan ia kelihatan agak kompleks," katanya pada media di lobi Parlimen hari ini.

Annuar berkata sedemikian ketika mengulas mengenai laporan media yang menyebut UMNO Sabah dijangka akan dibubarkan dan pengumumannya bakal dibuat pengerusi perhubungan negeri parti itu, Datuk Hajiji Noor hari ini.

Empat anggota Parlimen UMNO dari Sabah dijangka keluar parti itu bagi menjadi wakil rakyat bebas yang menyokong kerajaan persekutuan.

Mengulas lanjut, Annuar berkata beliau mengikuti perkembangan ini dengan hati yang terbuka kerana UMNO tidak mempunyai sebarang ikatan atau kontrak seperti yang dibuat parti lain.

"Kita tidak ada kontrak, baiah serta ikatan-ikatan yang cuba menyekat wakil rakyat UMNO terutamanya berhijrah ke mana-mana parti.

"Satu aspek wakil rakyat kita terus dilamar. Kita terus dihubungi, diajak, dipujuk ,dilamar dan kita ambil sikap terbuka terpulang kepada wakil-wakil rakyat kita untuk membuat pendirian politik masing-masing.

-- BERNAMA?

No comments:

Post a Comment