Tuesday, December 4, 2018

MP PEMBANGKANG PUJI ZURAIDA



KUALA LUMPUR: Menteri PH perlu belajar bagaimana untuk bertindak daripada Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Zuraida Kamaruddin yang dilihat rajin bekerja dan meneruskan agenda-agenda pembangunan rakyat.

Sebagai contoh, kata Halimah Mohamad Sadique (BN-Kota Tinggi), Zuraida cepat bertindak dalam kejadian seperti enam anggota bomba yang lemas, rusuhan kuil di Seafield, dan memindahkan anggota bomba yang parah, Muhammad Adib Mohd Kassim dari Pusat Perubatan Subang Jaya ke Institut Jantung Negara.

“(Zuraida) menteri wanita berani. Sentiasa peka dan bertindak pantas.

“Kadang-kadang menteri-menteri ini tidak tahu dia kena buat perkara-perkara seperti ini dan kadang-kadang bercakap entah apa-apa" kata Halimah ketika membahaskan usul Rang Undang-Undang Perbekalan 2019 peringkat jawatankuasa bagi Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan di Dewan Rakyat hari ini.

Menurutnya, selain meneruskan agenda-agenda pembangunan rakyat, termasuk daripada kerajaan terdahulu, Zuraida juga banyak mencadangkan perkara-perkara baru.

“Saya minta maaf kepada menteri yang lain. Ini memang menteri yang bekerja. Jadi saya terpaksa ucap tahniah kepada menteri yang tahu buat kerja dengan baik.




“Saya ucap tahniah kepada menteri kerana tetap meneruskan agenda rakyat. Meneruskan kesinambungan apa yang telah dilakukan oleh menteri terdahulu.

“Saya harap menteri-menteri lain ini belajar la macam mana Ampang (Zuraida) s melaksanakan tugasnya itu,” kata Halimah.

Halimah pernah menjadi timbalan menteri perumahan dan kerajaan tempatan semasa kerjaan BN sebelum ini.

No comments:

Post a Comment