Wednesday, January 4, 2017

SIASATAN POLIS SAHKAN BAHRI TIDAK TERLIBAT DALAM KES ABANG IPARNYA

KUALA LUMPUR: Bekas pegawai kanan SPRM, Datuk Bahri Mohd Zain tidak terlibat dalam kes wasiat abang iparnya, Zamri Abdullah.

Menurut sumber, pihak polis sudah panggil Bahri untuk siasatan dan beliau disahkan oleh pihak polis bahawa tiada kes kerana beliau tidak terlibat dalam pemalsuan surat wasiat abang iparnya yang juga bekas Presiden Kolej Islam Sains Teknologi (KIST).

Isteri arwah Zamri dikatakan membuat aduan polis kerana kononnya Bahri sudah memalsukan surat wasiat suaminya kerana nama Puan Nora tidak ada dalam surat wasiat tersebut dalam pembahagian harta si mati.

Polis telah memanggil peguam Zamri dan dia telah mengesahkan bahawa surat wasiat itu adalah asli. Walaupun Nora membuat aduan palsu tetapi Bahri tidak menyaman kakak iparnya kerana menghormati si mati.

Namun sebuah blog semalam mengatakan SPRM melindungi Bahri yang dikatakan menipu abang iparnya. Bahri yang merupakan bekas Pengarah Operasi Khas SPRM bersara awal pada 31 Disember 2016 dan menimbulkan kontroversi kononnya beliau bersara awal kerana pendakwa tidak mahu mendakwa Datuk Seri Najib Tun Razak yang mengambil duit SRC anak syarikat 1MDB.

SPRM menafikan Bahri tidak buat kenyataan tersebut dan beliau yang sedang dirawat di hospital akan membuat kenyataan rasmi apabila keluar dari hospital kelak.

1 comment:

  1. Dalam pembahagian pusaka faraid hak isteri tetap ada sungguh pun nama tiada dlm wasiat.

    ReplyDelete