Monday, March 13, 2017

SENARAI CALON DI TERENGGANU BERJANGKIT KE KEDAH PULAK



ALOR SETAR 13 Mac - Pejabat Menteri Besar menafikan mengeluarkan sebarang senarai calon Barisan Nasional (BN) untuk pilihan raya umum (PRU) akan datang.



Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin


Setiausaha Politik Menteri Besar, Datuk Shaiful Hazizy Zainol Abidin berkata, perkara itu dipercayai dilakukan oleh pihak tertentu yang tidak matang kerana sekadar mahu mencipta sensasi dan mewujudkan kekalutan dalam suasana politik negeri.

"Saya juga tidak menolak kemungkinan bahawa penyebaran senarai ini ada penglibatan parti pembangkang yang mahu menimbulkan syak dan curiga dalam kalangan jentera parti.


"Namun saya amat yakin penyebaran senarai ini tidak akan sama sekali menggoyah perpaduan dan fokus parti bagi menghadapi pilihan raya akan datang," katanya di sini semalam.

Tambah beliau yang juga Ketua Pemuda UMNO Kedah, pihaknya memohon agar jentera parti tidak melayan perkara seperti itu.

"Hakikatnya semua pihak harus yakin bahawa UMNO adalah parti yang mempunyai sistem dan tatacara dalam menentukan apa jua keputusan termasuklah dalam proses penentuan calon.

"Penghantaran senarai yang sebegini penting sudah tentunya tidak akan menggunakan applikasi Whatapps," katanya.

Difahamkan senarai calon berkenaan tular melalui aplikasi Whatapps sejak semalam yang kononnya ia dibuat oleh Menteri Besar Datuk Seri Ahmad Bashah Md. Hanipah. -

No comments:

Post a Comment