Wednesday, September 20, 2017

PELIK TAPI BENAR: ADUN EXCO PERUMAHAN RAKYAT TIADA RUMAH

KUALA NERANG, 20 Sept (Bernama) -- Lima beranak yang tinggal dalam sebuah pondok daif yang tidak berdinding dan berpintu dengan hanya berlantaikan buluh dalam kawasan hutan kebun getah di Kampung Kuala Tualak di sini, bakal menerima bantuan rumah di tapak berhampiran.

Perkara itu dinyatakan oleh Anggota Dewan Undangan Negeri Kuala Nerang merangkap Pengerusi Jawatankuasa Perumahan dan Kerajaan Tempatan, Bekalan Air, Sumber Air dan Tenaga negeri Datuk Badrol Hisham Hashim selepas mengunjungi keluarga itu di pondok mereka.

Pasangan muda itu, Mohd Ridzuan Yaakob, 26, dan isterinya, Nur Hidayah Roslizam, 23, yang sedang hamil enam bulan, serta tiga anak mereka berusia setahun setengah hingga enam tahun tinggal di pondok itu hampir setahun yang lalu.

Nur Hidayah yang berasal dari Pulau Pinang itu berkata dia mengambil keputusan mengikut suaminya, dari Kampung Baru Tualak di sini, tinggal dalam pondok itu untuk memudahkan suaminya yang bekerja kampung mencari rezeki di kawasan hutan itu.

"Sebelum ini saya tinggal dengan mak mertua tetapi terpaksa pindah sebab adik-beradik suami pun duduk sekali dengan mak. Kemudian kami menyewa di luar, itu pun tidak sampai sebulan, kami ambil keputusan duduk di sini (kebun getah).," katanya.

No comments:

Post a Comment