Thursday, March 7, 2019

ISMAIL SABRI TAK LAYAK JADI KETUA PEMBANGKANG

KUALA LUMPUR, 7 Mac (Bernama) -- Naib Presiden UMNO, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob dilantik sebagai Ketua Pembangkang baharu pada sidang Dewan Rakyat bermula Isnin ini.

Beliau menggantikan Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi, Anggota Parlimen Bagan Datuk, yang bercuti daripada menjalankan tugas-tugas sebagai Presiden UMNO.

Timbalan Presiden UMNO, Datuk Seri Mohamad Hasan, yang menjalankan tugas-tugas presiden parti, berkata pelantikan Ismail Sabri dibuat berdasarkan senoriti dan hierarki dalam parti dan Barisan Nasional (BN).

Ulasan saya, Ismail  Sabri tidak layak jadi ketua pembangkang kerana beliau tidak mesra media. Sewaktu PRK Semenyih, kebetulan kami dari MH ONLINE berada di pusat markas utama BN di Dataran Mohd Said, beliau sampai di situ tanpa bersalam dengan kami dan terus masuk ke dalam pusat.

Kalau beliau mesra media atau peramah sudah tentu beliau akan bersalam dengan semua orang yang berada di luar ketika itu. Inilah kualiti pemimpin Umno yang mahu ditonjolkan selepas BN kalah PRU14. Amat malang nasib Umno kalau orang seperti ini dilantik ketua pembangkang. Bagi saya, Datuk Seri Mahdzir Khalid lebih layak kerana beliau pemurah dengan wartawan.

No comments:

Post a Comment