Thursday, March 21, 2019

REMAJA HAMPIR DIBELIT ULAR SAWA





KUALA TERENGGANU, 20 Mac (Bernama) -- Seorang remaja perempuan berusia 18 tahun nyaris dibelit seekor ular sawa sepanjang dua meter awal pagi tadi di Perumahan Projek Perumahan Rakyat (PPR) Padang Hiliran, di sini.

Mangsa, Nor Alia Aqilla Jamaluddin berkata kejadian tersebut berlaku kira-kira jam 4.20 pagi ketika beliau sedang nyenyak tidur dan kemudiannya dikejutkan dengan kehadiran 'sesuatu' yang lembik dan sejuk di lehernya.

"Saya rasa ada sesuatu yang tidak kena dan bingkas bangun membuka lampu bilik untuk mengetahui apakah benda tersebut.

"Apabila melihat saja ular sawa tersebut, saya terus menjerit dan mula terasa seram sejuk apabila mengingatkan badannya yang lembik dan sejuk. Saya juga tidak tahu macam mana ular tersebut boleh naik sehingga ke tingkat 14 rumah kami," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Jeritan Nor Alia Aqilla didengari oleh ibu saudaranya, Nor Elida Khaibir, 27, yang ketika itu sedang tidur di bilik bersebelahan lalu menghubungi pihak bomba untuk mendapatkan bantuan.

Sementara itu, Pegawai Pusat Gerakan Operasi Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Terengganu, Penolong Kanan Penguasa Bomba Shahrizal Shamsudin berkata, pihaknya menerima aduan pada jam 4.58 pagi.

Katanya, seramai empat anggota dari Balai Bomba dan Penyelamat (BBP) Kuala Terengganu telah dikerah ke lokasi kejadian dan pemeriksaan mendapati ular sawa berkenaan sedang menyorok di bawah katil.

"Kita berjaya menangkap ular tersebut pada jam 5.20 pagi dan terus dibawa ke balai untuk tindakan lanjut," katanya ketika dihubungi pemberita.

-- BERNAMA


No comments:

Post a Comment