Sunday, March 11, 2018

KAJI SELIDIK INVOKE BERAT SEBELAH

GEORGE TOWN, 11 Mac (Bernama) --Kaji selidik Invoke Malaysia yang meramalkan bahawa Pakatan Harapan (PH) akan memenangi lima negeri termasuk Kedah, Perak dan Johor pada Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) bersifat berat sebelah.

Menegaskan demikian, anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Mahdzir Khalid berkata kaji selidik itu tidak menyeluruh kerana menyebelahi pembangkang Pakatan Harapan.

"Semua dia punya, 'inclination report' itu menyebelahi kepada satu pihak, hanya menyebelahi kepada Pakatan Harapan sebab (kaji selidik itu) Invoke Malaysia yang buat. Jadi, tak payah pakailah (kaji selidik) Invoke.

"Carilah (kaji selidik) yang lain untuk tengok dia punya analisis berkaitan pilihan raya umum," katanya kepada pemberita selepas melancarkan program Future Kids & My English Parlimen Bukit Gelugor, di sini hari ini.

Invoke Malaysia, badan penyelidik yang diasaskan Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Mohd Rafizi Ramli, meramalkan bahawa selain memenangi Kedah, Perak, dan Johor dalam pilihan raya itu, PH akan juga memenangi Selangor dan Pulau Pinang yang dikuasainya sekarang.....

1 comment:

  1. lapiji sedang main perang psikologi utk lemahkan jentera umno.

    sedangkan risikan luar menyatakan pembangkan akan kalah dan BN akan menang bergaya. Risikan termausk Sgpork.

    Invoke guna tipu helah psikologi semasa buat sampling kajian. Dia call 'mangsa2' melalui phone dengan menipu sebagai ejen 'Kerajaan/ putrajaya/ umno bn' dan soalan reverse psychology

    lepas tu mereka saring pula dan modify supaya menyatakan mereka akan menang pru.

    Insya Allah UMNO BN sedang dilandasan kesukaan rakyat majoriti. Cara DS Najib skrg yg constant pd hala tuju rakyat dan tidak bermain rentak politik dengan pembangkang menyebabkan rakyat terikut untuk tidak memperdulikan pembangkang.

    Syabas. Semoga BN menang 2/3 majoriti besar PRU14 bersama DUN, Selangor, Kelantan kembali ke UMNO BN. Biar le dapig terkapai2 di penang!


    kasi ajar cina macai dapig

    ReplyDelete