Saturday, March 10, 2018

PH KENA TUNJUK SUMBER KEWANGAN

ARAU, 10 Mac (Bernama) -- Pakatan Harapan (PH) perlu mengemukakan fakta mengenai sumber kewangan untuk merealisasikan setiap janji dalam manifesto Pilihan Raya Umum ke-14 (PRU14) yang dilancarkan oleh pakatan pembangkang itu, Khamis lepas.

Pengerusi Barisan Nasional (BN) Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim berkata, PH mudah menabur janji-janji manis untuk meraih undi rakyat tanpa mengemukakan fakta jelas bagi menyokong tindakan mereka.

"Setakat sembang sesiapa sahaja pun boleh, janji macam-macam, nak cari duit dari mana?... Sebut apa pun kena ada fakta, kalau tidak bohong la," katanya kepada pemberita selepas mengadakan pertemuan dengan 400 jentera Jalinan Rakyat (JR) Parlimen Arau di sini, hari ini.

Katanya, pakatan pembangkang juga dilihat masih gagal melaksanakan pelbagai janji di negeri-negeri yang ditadbir mereka, malah tidak mampu menyelesaikan pelbagai masalah rakyat misalnya ketiadaan air dan banjir.

Antara intipati manifesto PH sempena PRU14 ialah menghapuskan Cukai Barangan dan Perkhidmatan (GST) dan menangguhkan bayaran balik pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) bagi individu berpendapatan bawah RM4,000

No comments:

Post a Comment