Monday, May 29, 2017

KUMPULAN PERTAMA JEMAAH HAJI BERTOLAK 24 JULAI



KUALA LUMPUR 29 Mei - Lembaga Tabung Haji (Tabung Haji) mengumumkan kumpulan jemaah pertama haji Malaysia akan bertolak ke Arab Saudi pada 24 Julai ini bagi menunaikan rukun Islam ke-lima.


Pengerusinya, Datuk Seri Abdul Azeez Abdul Rahim berkata, kumpulan pertama itu adalah sebahagian daripada jumlah keseluruhan 30,200 bakal haji yang telah dimaklumkan sebelum ini.

“Kesemua bakal haji telah dimaklumkan melalui surat yang dihantar kepada mereka dan kami juga berterima kasih kepada kerajaan Arab Saudi yang memberi penambahan kuota jemaah haji berbanding tahun lalu.


“Jemaah juga sudah memberi maklumbalas surat tersebut dan kini pihak Tabung Haji sedang sedang mempertingkatkan proses lojistik bagi memastikan perjalanan haji kali ini berjalan lancar,” katanya dalam sidang akhbar di Bangunan Tabung Haji di sini semalam selepas menyampaikan hadiah utama kepada johan qari dan qariah tilawah al quran peringkat kebangsaan 2017.

Johan qari, Wan Fakhrul Razi Wan Mohamad dari Wilayah Persekutuan dan johan qariah, Normalina Alias dari Negeri Sembilan menerima hadiah Proton Exora.

Yang turut hadir, Pengarah Urusan Kumpulan dan Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Seri Johan Abdullah dan Timbalan Ketua Pegawai Eksekutif Tabung Haji, Datuk Badlisyah Abdul Ghani.



No comments:

Post a Comment