Saturday, November 26, 2016

BERANIKAH UMNO PECAT JAMAL YUNUS?



KUALA LUMPUR (Bernama) -- UMNO akan mengambil tindakan disiplin ke atas anggota parti yang menyertai perhimpunan haram di ibu kota minggu lepas, kata Setiausaha Agung UMNO Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Menteri Wilayah Persekutuan itu berkata pihaknya sedang meneliti rakaman perhimpunan tersebut bagi mengenal pasti anggota UMNO yang mengambil bahagian dalam perhimpunan Bersih 5 dan Gerakan Baju Merah, sebelum ia dibawa kepada Lembaga Disiplin UMNO.

"Kita akan serahkan kepada ahli lembaga disiplin untuk buat keputusan dan apa yang mereka patut lakukan...sekarang kita akan lihat kesemua rakaman perhimpunan semalam dan teliti siapa yang ambil bahagian.






"Saya amat kecewa dengan apa yang berlaku, saya sendiri pantau semalam dan dapati banyak perkara yang tak sepatutnya dilakukan oleh rakyat Malaysia," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Gotong-Royong Mega 2016 Bersepadu Perangi Aedes peringkat Wilayah Persekutuan Kuala Lumpur di sini.

Tambah Tengku Adnan, beliau turut kecewa dengan bekas Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad dan bekas Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin yang menyertai perhimpunan berkenaan.

"Saya pun tak faham, dulu cakap ini semua tak patut berlaku...saya rasa mereka ini angkuh dan terlalu kecewa, jadi percayalah pada qada dan qadar," katanya.

Ulasan saya, beranikah Umno memecat Ketua Umno Bahagian Sungai Besar, Datuk Seri Jamal Yunus kerana beliau mengetuai gerakan Baju Merah dalam perhimpunan minggu lepas? Jamal menuduh Ku Nan sebagai nyanyuk. Kita tunggu dan lihat sama ada Umno hanya cakap kosong sahaja atau serius mahu ambil tindakan kepada mereka yang terlibat dalam perhimpunan haram.

No comments:

Post a Comment