Tuesday, October 23, 2018

ADA JUGA ORANG PERCAYA DIMP DIBERI DENGAN HARGA RM5,000

SHAH ALAM, 23 Okt (Bernama) -- Seorang ahli perniagaan didakwa di Mahkamah Majistret di sini hari ini atas pertuduhan memperdaya seorang lelaki dengan menyerahkan watikah pengurniaan darjah kebesaran negeri Pahang yang palsu membabitkan kerugian RM5,000, Ogos lepas.

Tertuduh, Wan Yon Ann, 34, mengaku tidak bersalah atas pertuduhan yang dibacakan terhadapnya oleh jurubahasa mahkamah di hadapan Majistret Rini Triany Muhamad Ali.

Wan didakwa memperdaya Tan Wai Khan, 40, seorang ahli perniagaan, untuk mempercayai bahawa watikah pengurniaan Darjah Kebesaran Indera Mahkota Pahang (D.I.M.P) yang diserahkan kepadanya adalah tulen sehingga mendorong mangsa menyerahkan wang tunai RM5,000 kepada tertuduh.

Dia melakukan perbuatan tersebut di sebuah rumah di Jalan BRP 7/3B, Bandar Rahman Putra, Sungai Buloh, dekat sini kira-kira pukul 9.30 malam, 18 Ogos lepas.

Tertuduh didakwa mengikut Seksyen 420 Kanun Keseksaan yang memperuntukkan hukuman penjara minimum setahun dan tidak lebih 10 tahun, sebatan serta denda, jika sabit kesalahan

No comments:

Post a Comment