Thursday, October 25, 2018

PEMUDA UMNO GESA ZAHID BERCUTI

KUALA LUMPUR, 25 Okt (Bernama) -- Pemuda UMNO hari ini menggesa presiden parti Datuk Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi agar dapat mempertimbangkan untuk bercuti buat seketika daripada menjalankan tugas sehingga kes di mahkamah selesai.

Ketua Pemuda UMNO Datuk Dr Asyraf Wajdi berkata gesaan itu agar Ahmad Zahid diberikan peluang untuk memfokuskan usaha membersihkan nama di mahkamah.

“Bagi Pemuda, rehat daripada menjalankan tugas sebagai presiden bukanlah bermakna Ahmad Zahid di anggap sudah bersalah.

“Pemuda tetap berpendirian, selagi tidak disabitkan hukuman, beliau berhak dilayani sebagai seorang yang tidak bersalah berasaskan prinsip Islam dan perundangan,” katanya dalam sidang media selepas selesai mempengerusikan mesyuarat bulanan selama tiga jam di sini hari ini.

Ditanya individu yang sesuai untuk memangku jawatan presiden jika cadangan agar Ahmad Zahid berehat diterima, Asyraf berkata perkara itu akan diputuskan Mesyuarat Tertinggi UMNO kelak.

Asyraf juga menafikan laporan sebuah portal kononnya Pemuda UMNO bermesyuarat hari ini untuk mendesak presiden dan bekas presiden meninggalkan parti berikutan kes mahkamah yang sedang dihadapi

No comments:

Post a Comment