Tuesday, October 2, 2018

ANAK SOLEH BILA BANTU CALON BEBAS SEPATUTNYA KENA PECAT DARI UMNO



KUALA LUMPUR: Ketua Pemuda Umno Bahagian Port Dickson, Mohd Najib Mohd Isa selamat daripada tindakan disiplin Umno, maklum Setiausaha Agung parti itu, Tan Sri Annuar Musa.

Sinar Harian melaporkan Annuar berkata tiada alasan Umno berbuat demikian memandangkan Mohd Najib hanya memberi sokongan kepada bapanya, Tan Sri Mohd Isa Samad secara peribadi.

"Tidak ada (tindakan), dia (bantu bapanya) atas (kapasiti) peribadi," katanya, petik laporan Sinar Harian.

Mohd Najib ialah anak sulung kepada bekas naib presiden Umno, Isa Samad yang bertanding atas sebagai calon bebas pada pilihan raya kecil Port Dickson.

Pada 28 September lalu, Isa yang juga bekas menteri besar Negeri Sembilan dan bekas ketua Umno Bahagian Teluk Kemang (kini Port Dickson), telah mengumumkan keluar parti kerana mahu bertanding sebagai calon bebas.

BN dan Umno membuat keputusan memboikot pilihan raya itu.

Mohd Najib berkata tindakan membantu bapanya itu dibuat sebagai melaksanakan tanggungjawab sebagai anak yang soleh.




"Saya anak yang soleh. Saya nak bantu ayah saya menang pilihan raya, itu saja. Hal lain saya tak fikir," katanya ketika ditemui dalam satu program tertutup bersama bapanya semalam.

Timbalan Presiden Umno Datuk Seri Mohamad Hasan ketika Persidangan Agung Umno pada 30 September lalu menegaskan jentera Umno Bahagian Telok Kemang tidak boleh mengambil bahagian dalam Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Port Dickson.

"Sebagai jentera di bahagian, mereka tidak boleh mengambil bahagian kerana kita memboikot PRK tersebut atas asas kita tidak suka cara PRK itu diadakan.

"Itu sebab kita kena betul-betul faham perkataan boikot," katanya.

No comments:

Post a Comment