Thursday, October 4, 2018

PENGORBANAN ANGGOTA BOMBA TERUS DIKENANG

PUTRAJAYA, 4 Okt (Bernama) -- Menteri Perumahan dan Kerajaan Tempatan Zuraida Kamaruddin bersama warga kementeriannya hari ini menzahirkan rasa dukacita dan simpati kepada anggota keluarga serta waris kepada enam anggota bomba yang terkorban dalam operasi mencari dan menyelamat di Puchong malam tadi.

Dalam kenyataan hari ini, beliau berkata anggota-anggota daripada Pasukan Penyelamat Di Air Jabatan Bomba dan Penyelamat Malaysia (JBPM) yang terkorban telah menjalankan tanggungjawab mereka dengan amanah, setia dan memaparkan komitmen yang tinggi dalam usaha untuk mencari dan menyelamat mangsa lemas.

"Pengorbanan Mohd Fatah Hashim, 34; Izatul Akma Wan Ibrahim, 32; Mazlan Omarbaki, 25; Yahya Ali, 24; Adnan Othman, 33, dan Muhammad Hifdzul Malik Shaari, 25 akan terus dikenang dan jasa mereka akan diabadikan di dalam sejarah Malaysia," katanya.

Katanya kementerian akan turut memastikan nasib keluarga dan waris wira-wira negara itu akan dibela terutamanya dari segi kebajikan bagi meneruskan kelangsungan hidup mereka.

Kesemua anggota bomba terbabit lemas ketika melakukan operasi mencari dan menyelamat seorang remaja yang terjatuh ke dalam lombong di Taman Putra Perdana, Puchong pada 9.15 malam tadi.

Kesemua jenazah mangsa disembahyangkan di Balai Bomba dan Penyelamat Seksyen 15, Shah Alam pagi tadi dan selamat dibawa ke kampung halaman masing-masing.....

No comments:

Post a Comment