Wednesday, October 4, 2017

IRON LADY KEMBANGKAN 65 CAWANGAN SECURIFORCE

KUALA LUMPUR, 4 Okt (Bernama) -- Datuk Dr Maznah Abdul Hamid dikagumi kerana semangat kepimpinan dan keusahawanannya serta tokoh masyarakat disayangi yang terkenal dengan gelaran 'The Iron Lady'.

Dalam industri keselamatan yang dikuasai kaum lelaki, beliau meninggalkan nama sebagai pengasas Securiforce dan menerajui syarikat tersebut untuk menjadi antara syarikat menyediakan perkhidmatan kawalan keselamatan yang terbesar di Malaysia.

Seorang daripada usajawan wanita Melayu yang tersohor di Malaysia, keazamannya untuk berjaya dalam dunia perniagaan terserlah melalui kejayaannya membangunkan syarikat tersebut dengan hanya bermodalkan RM5,000 hasil duit simpananya.

Securiforce Group, yang beliau menjadi pengerusi eksekutif, sejak itu telah berkembang kepada lebih 65 cawangan dalam tempoh lebih 30 tahun dengan menawarkan pekerjaan kepada kira-kitra 6,000 orang ? hasil kejayaan seorang wanita yang dilihat sebagai simbol kuasa wanita yang berpegang teguh kepada kepercayaan bahawa ''modal utama dalam perniagaan adalah diri anda''.

Allahyarhamah, 62, menghembuskan nafas terakhirnya pada 6 petang tadi di Institut Jantung Negara (IJN) di sini selepas menjalani pembedahan pada 28 Sept untuk membetulkan saluran pada injab jantungnya yang tersumbat.....

No comments:

Post a Comment