Friday, October 20, 2017

VIDA BERCINTA DENGAN PEGAWAINYA BERUSIA 23 TAHUN?



oleh HIDAYAT FANSYURI





KUALA LUMPUR: Usahawan selebriti, Datuk Seri Vida, tidak akan menolak jodoh andai ditemukan dengan lelaki bersesuaian dengan dirinya.

Beliau berkata, meskipun perkara itu bukan menjadi keutamaannya pada masa ini, namun sebagai manusia biasa, dirinya juga mempunyai keinginan untuk hidup berpasangan.

“Saya sentiasa berdoa moga dipertemukan jodoh yang sesuai dan dapat membimbing saya ke arah kebaikan.

“Paling utama, siapa juga lelaki itu, dia perlulah mendapat persetujuan daripada dua anak dan kakak saya,” dipetik sebagai berkata.

Vida atau nama sebenarnya Hasmiza Othman, 46, berkata demikian ketika ditanya mengenai kenyataan seorang wanita yang juga ibu kepada lelaki muda yang didakwa berhubungan dengan beliau.

Bercerita lanjut, Vida tertawa dan mengakui telefon bimbitnya sesak dengan panggilan dan pesanan yang dihantar oleh semua pihak, termasuk media bagi mendapatkan kenyataan berhubung berita berkenaan.

Sebuah portal berita online sebelum ini melaporkan, ibu kepada Ahmad Iqbal Zulkefli, 23, yang juga pekerja Vida, Maznuni Che Yusof, 49, tidak menghalang andainya anak lelakinya itu bertemu jodoh dengan pengasas produk Vida Beauty itu.

“Seperti yang saya katakan sebelum ini, Iqbal adalah pekerja yang menguruskan media sosial saya dan tidak lebih daripada itu.

“Saya pun pening dan tergelak apabila kecoh mengenai hubungan saya dengan dirinya,” katanya.

Vida menambah, beliau berhak untuk bahagia, namun masih waras dan tahu apa yang terbaik serta sesuai buat dirinya.

Penyanyi lagu I Am Me itu kini berada di Makkah kerana mengerjakan umrah.

Ditanya mengenai anak perempuannya, Nur Edlynn Zamileen atau lebih dikenali dengan nama Cik B, yang meluahkan rasa tidak puas hati di laman Instagram miliknya, Vida berkata, puterinya itu antara yang paling tidak gemar sekiranya ada lelaki cuba merapati beliau.

“Cik B memang pantang kalau ada yang cuba rapat dan ambil kesempatan terhadap saya.

“Saya faham luahannya dan seperti saya katakan, Cik B selalu menasihatkan saya dan tidak mahu orang berniat tidak baik terhadap saya,” katanya.

Ulasan :

Nampaknya budak Iqbal ini mula hanyut dalam dunia glamor, mungkin sebab umurnya yang baru setahun jagung dan keinginan untuk menjadi seperti DSV tertalu tinggi menyebabkan budak ini hanyut dalam dunia glamor.

DSV yang saya kenali bukanlah seorang yang hanyut dalam dunia glamor, beliau punya misi dan visi.

Nasihat saya kepada budak ini, jika kamu sebagai seorang pekerja maka jalankanlah tugas kamu sebagai seorang pekerja dan bukan seorang romeo.

Jalinkanlah hubungan sebagai seorang pekerja dan seorang bos, jangan cuba mengambil kesempatan diatas kebaikan orang.

Ya, kamu punya rupa dan kecegasan sebagai anak muda seharusnya gunakanlah kearah kebaikan bukannya untuk memikat bos kamu.

Sebagai ‘Pegawai Media’ yang menguruskan media sosial bos kamu, sepatutnya kamu jangan lebih menonjol daripada bos kamu.

Gunakan media sosial untuk mengangkat bos kamu dan bukan diri kamu sendiri, sebab kamu dibayar gaji untuk mengangkat imej bos kamu itu.

Ada juga bisikan nakal dari rakan-rakan media yang saya dengar budak Iqbal ini seorang yang sombong, biasalah bila bekerja dengan vvip ni kita akan rasa diri kita sempurna, ada juga rakan yang bergosip katanya budak ini akan pakai ‘sut’ siang dan malam tanpa mengira majlis apa yang dihadiri..halloooo dik, lain kali kalau nak pakai ‘sut’ tengok-tengok lah majlis yer…jangan main bedal saja.

Nasib baik lah kamu ni tidak bekerja dengan pak menteri kalau tidak dah lama kena pecat…

Pssssst jangan marah ini cuma nasihat..

No comments:

Post a Comment