Saturday, April 8, 2017

JANGAN BANDINGKAN EPAL DENGAN OREN



KUALA LUMPUR 8 April – Legasi Tun Dr. Mahathir Mohamad tidak layak dibandingkan de­ngan pentadbiran Datuk Seri Najib Tun Razak kerana bekas Perdana Menteri itu pernah dituduh membazirkan wang negara sebanyak RM100 bilion.

Salleh Said Keruak

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Datuk Seri Dr. Salleh Said Keruak berkata, media Barat juga pernah menuduh Dr. Mahathir membazirkan lebih RM100 bilion wang negara yang dilabelkan sebagai ‘ketirisan’.

Beliau menjelaskan, perkara ter­sebut telah diterbitkan dalam buku dan merupakan satu legasi Dr. Mahathir yang tidak boleh disamakan de­ngan pentadbiran Najib.


“Hari ini, Dr. Mahathir membandingkan diri beliau dengan Najib, bukan merupakan perbandingan antara epal dengan epal, tetapi epal de­ngan oren. Ini adalah pengakuan yang amat dialu-alukan daripada Dr. Mahathir kerana ia adalah perkara yang kita cuba tekankan untuk beberapa ketika.

“Dr. Mahathir membawa bersamanya banyak bagasi. Beliau menjadi Perdana Menteri ketika beberapa rejim sekitar Malaysia telah disingkirkan dan Dr. Mahathir telah dibandingkan sebagai epal dengan epal bersama diktator yang di­gulingkan itu. Jadi membandingkan Najib de­ngan Mahathir akan menjadi negatif untuk Najib,” katanya dalam satu kenyataan di sini hari ini.

Mengulas lanjut, Salleh berkata, Najib juga tidak boleh diban­dingkan dengan Dr. Mahathir yang pernah menuduh Perdana Menteri mengabaikan orang Melayu pada 2013.

“Pada 2013, Dr. Mahathir telah menuduh Najib mengabaikan orang Melayu dan memenuhi kehendak Cina sedangkan dia (Najib) adalah orang Melayu yang menyokong UMNO. Pasti Najib tidak boleh dibandingkan dengan Dr. Mahathir,” katanya.

No comments:

Post a Comment