Monday, April 10, 2017

TARIK DUIT

(dipetik dari buku TOYOL UNTUK DISEWA oleh Alang Buana)


Selepas banyak kali gagal menjual barang berkhadam, Latif berhenti membuat kerja tak berfaedah itu. Tetapi Ali masih tidak putus asa. Dia terus menjadi broker barang mistik.

Kali ini saya mahu ceritakan pengalaman Ali terlibat dalam tarik duit. Mungkin anda pernah mendengar kisah ini. Selepas Latif berhenti, Ali mengenali Zaki. Zaki yang mempunyai anak bini di Perak menyewa sebuah bilik di Kepong. Ali menumpang tidur di bilik Zaki.

Zaki tidak ada kerja tetap. Maka dia tertarik dengan cara Ali mencari makan dengan menjadi broker barang mistik. Oleh kerana Ali pernah berjaya dalam kes tarik duit, ia merangsang minat Zaki untuk bekerja bersama Ali.

Harapan Zaki bila semua dealnya dengan Ali berjaya, dapat dia bayar hutang. Malah bilik sewaannya itu sudah empat bulan tidak dibayar. Cina taukeh bengkel di tingkat bawah biliknya sudah bising kerana gagal dapat RM1,000 yang mana sewa bulanannya ialah RM250.

Zaki terpesona mendengar cerita Ali yang pernah terlibat dalam tarik duit. Ali pernah berjaya. Dengan rakan-rakannya menggunakan batu kebal kulit. Tetapi tarik duit yang dilakukan oleh Ustaz Mahri itu tak banyak dapat. Dapatlah RM22,000 seorang.

Ustaz Mahri menggunakan Surah al-Waqiah. Maka muncullah duit di bawah sejadah. Laju duit itu masuk di bawah sejadah. Bunyinya macam mesin teller di bank mengira duit. Itulah kali pertama Ali berjaya dalam tarik duit yang istilahnya dipanggil “proses”.

Mereka tak kata Ustaz, tolong tarik duit. Sebaliknya mereka akan kata, Ustaz tolong proses.

Itulah kali pertama Ali berjaya. Lepas itu banyak kali dia gagal dalam tarik duit. Tapi Ali tetap bersemangat. Ada peluang tarik duit dia tetap pergi.


Pernah berlaku tarik duit dibuat dengan keris bergerak. Bila keris bergerak, maka duit pun muncul. Nampak sudah tinggi duit not RM100 muncul dalam rumah itu di hadapan semua ahli jemaah. Agaknya ratusan juta. Ahli jemaah seramai 10 orang berzikir sepanjang Ustaz Zahir prosesnya.

Tiba-tiba Ustaz Zahir suruh tuan punya keris yang duduk di hadapan baca ayat Qursi dan Surah Quliya. Tuan punya keris panik dan mulutnya terkumat-kamit tak dapat baca ayat Qursi dan Surah Quliya. Maka duit yang sudah tinggi itu semakin lama semakin turun dan hilang.


Maka selesailah proses tarik duit tersebut. Ustaz Zahir diam. Dia pun kecewa juga kerana dia sudah sedaya upaya proses keris itu menarik duit. Ahli-ahli jemaah menyumpah tuan punya keris kerana tak tahu baca ayat Qursi dan Surah Quliya. Kalau dari awal mereka tahu, mereka suruh orang yang hafal kedua-dua surah itu duduk di hadapan Ustaz Zahir.

Impian mereka untuk jadi jutawan hancur berkecai. Apatah lagi mereka keluar modal RM100 seorang untuk memanggil Ustaz datang ke rumah tuan keris. Ustaz Zahir dapat RM1,000 kosnya datang ke Batu Pahat dari Kuala Lumpur.

Bila proses selesai, jika dapat RM10 juta, Ustaz Zahir tak boleh ambil duit itu. Sebaliknya 10 jemaah akan dapat RM1 juta seorang. Dengan duit RM1,000 itu Ustaz Zahir buat belanja, isi minyak keretanya dan makan minum sepanjang perjalanan.

Zaki teruja mendengar pengalaman Ali dalam tarik duit. Maka dia mahu ikut Zaki. Manalah tahu ada rezeki dia jadi jutawan.

Hari yang ditunggu pun tiba. Kebetulan Zaki kenal Ustaz Mahmud. Zaki memperkenalkan Ali kepada Ustaz Mahmud yang duduk di Kepong juga.


“Ustaz malam esok ada orang nak bawa besi kuning untuk proses di rumah ustaz,” kata Ali.

“Datanglah jam 9 malam,” kata Ustaz Mahmud.

Malam esoknya tuan punya besi kuning, Dollah datang lapan orang dengan dua buah kereta dari Kuantan.

Ali yang kenali Dollah memperkenalkan Dollah kepada Ustaz Mahmud.

Ustaz Mahmud pun pegang besi kuning Dolah. Lama Ustaz Mahmud memegang besi kuning itu. Sebelum proses, ustaz akan uji besi kuning terlebih dahulu. Potong rambut tak putus, baru boleh diproses.

Zaki dan Ali siang tadi telah membeli persiapan untuk proses. Mereka beli tiga jenis pisang, pisang tanduk, pisang raja dan pisang emas; tujuh jenis bunga dan sebiji kelapa muda.

“Khadam ada tapi dia ada di bawah. Tak naik. Enta pergi panggil khadam masuk,” kata Ustaz Mahmud. Dollah turun ke bawah. Rumah Ustaz Mahmud di tingkat empat rumah kedai itu.

Dollah puas memujuk khadamnya tetapi khadam enggan masuk ke rumah Ustaz Mahmud. Maka proses tarik duit tak dapat dilakukan.

“Pisang ini macam mana Ustaz?” tanya Zaki.

“Kita makanlah,” kata Ustaz Mahmud sambil disambut ketawa ahli-ahli jemaah.

Dalam ketawa, ahli-ahli jemaah kecewa kerana mereka tak dapat duit tarik malam itu. Apatah lagi mereka datang dari jauh.

84 comments:

  1. Mana nak dpt ustaz tu...ada no contac..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada guru yg boleh proses.. Jika ada barang power atau ada keindahannya ..Kebal umum di utamakan. . Wasap saya 01126791930

      Delete
  2. Boleh dapat kan contact number ustaz atau wakilnya.

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Assalamualaikm..sesiapa yg bekehendak,.niat baik..sesiapa ada barang mempunyai keindahan atau ada dana keturunan sendiri yg sah
    wassap saya 0182626814...

    ReplyDelete
  5. assalam.. saya tgh mencari guru yg ikhlas untuk zahirkan brg duit dan emas

    ReplyDelete
  6. assalam.. saya tgh mencari guru yg ikhlas untuk zahirkan brg duit dan emas

    ReplyDelete
  7. assalamualaikum...saya tengah mencari guru yg dapat menzahirkan duit... pengumpulan duit si alam maya , saya yg datangkan...0192496906 saiful

    ReplyDelete
  8. Saya ade duit yassin 6 ade x guru leh buat proses dgn duit nie wasap sy 01111553328...

    ReplyDelete
  9. Mencari guru untuk proses.. Sabah.. Wasap - 0128117827

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum
      Sudah jumpa guru ka bro
      Saya pun ingin cari guru utk buat proses did Kota kinabalu
      Hubungi saya 0179925421

      Delete
  10. Datuk sy seorg bomoh, sblm meningggal dia telah beritahu ada duit alam ghaib di bilik atas, pernah memnggil bomoh dari indon utk proses selepas kematiannya, duitnya telah dpt dilihat di alam nyata iaitu separuh dr leluasan bilik, tapi tidak dapat mengambilnya. Sehingga sekarang masih berada di tempat asalnya. Emas juga ada 2 guri @ tempayan tp tiada yg tahu cara utk mengambilnya. Ada sesiapa yg mahir dan boleh mengambilnya, inha Allah rezeki dikongsi bersama. 0126876062

    ReplyDelete
  11. Saya mencari guru yang ikhlas,jujur dan amanah serta berkebolehan untuk menzahirkan dana.. Mohon wassap saya segera..terima kasih 0129739132

    ReplyDelete
  12. Boleh dptkn no ustaz utk saya hubungi ade perkara untuk dibincangkn.. Urgent wassp saya 0122177642

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ade Dana untuk d zahirkn.. Boleh tahu sesiapa yg berkebolehan dgn ikhlas Dan berkemampuan menzahirkn nye tanpa syarat yg pelik2.. Rezeki d bahagi sama rata.. 0122177642 atau waspp

      Delete
  13. kota kinabalu, Saya ada barang kebal umum untuk proses... sesiapa ada guru yg mahir, sila wasap saya 0128117827

    ReplyDelete
  14. kota kinabalu, Saya ada barang kebal umum untuk proses... sesiapa ada guru yg mahir, sila wasap saya 0128117827

    ReplyDelete
  15. kota kinabalu, Saya ada barang kebal umum untuk proses... sesiapa ada guru yg mahir, sila wasap saya 0128117827

    ReplyDelete
  16. Ade je guru...tpi kena proses sini bro....Lepas proses sini,baru buat second time Di rumah owner......

    ReplyDelete
  17. Saya ada tempayan untuk di proses tarik duit. Khadam sudah ada dan kuat. Cuma nak cari guru yang jujur dan mahir. Sesiapa tahu guru di Sarawak, sila whatsapp saya 0197049677- Sarto.

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya ada barang lama boleh di prosess, sila hubungi saya 0194829006

      Delete
    2. Assalamualikum pak Ude,tertarik dgn sedia membantu tanpa modal dan jika ada barang seperti delima merah atau besi kuning wulan boleh proses ke?

      Delete
  19. sy mencari guru dijohor utk proses dan sy punya dana kebal..klu sesiapa tau dijohor blh wasap sy 01128664894

    ReplyDelete
  20. sya pon nak cari guru yg jujur.di sarawak sini sya ada barang..

    ReplyDelete
  21. 0106565391 sy org sarawak,cari guru zahirkan duit..ada guru sudah tapi kami tak ckp power cuma guru ja yg buat kerja lbh..harap ada guru yg mahu berkerjasama..

    ReplyDelete
  22. Saya mahu cari guru yg betul boleh proses bukan hanya cerita kosong tapi yang sudah terbukti....jenis barang mutiara ular , jika ada hubungi watsapp saya 0139574270

    ReplyDelete
    Replies
    1. In sha Allah ada..jika berminat tuan boleh wasap saya 0179646676

      Delete
  23. Salam.sy ade pokok dedalu merah menumpang atas batang buluh.siapa ade guru yg boleh proses sila hubungi saya.0149085011 -siti

    ReplyDelete
  24. Saya ade barang dan dana keturunan. Cuma guru yang betul tak jumpa lagi. Kalau ada mana ii guru yang boleh zahirkan boleh call 0179338002

    ReplyDelete
  25. Assalammualaikum, macam mana nak join utk proses nih dan apakah syarat2nya?

    ReplyDelete
  26. Assamualaikum..sesiapa ada dana ghoib dan dari keturunan boleh wasap 0182626814

    ReplyDelete
  27. Wa'alaikumsalam.. camner nak join eh? saya takde dana ghaib atau barang utk tarik duit

    ReplyDelete
  28. Saya mencari guru yang boleh ajar saya ilmu tarik duit area johor bahru...

    ReplyDelete
  29. saya pun nak belajar ilmu tarik duit ini jugak sekiranya ada guru yang boleh memberi tunjuk ajar.

    ReplyDelete
  30. Assalamualaikum ssya ade besi kuning naga geni.. Kalau ade ustaz yg sudi untuk menggunakan keindahannya utk memcari rezeki hubungi saya 0164555138 iakandar sudah d uji terbuktikebal umum dengan memotong leher saya sndri.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika tiada keberatan tuan boleh wasap saya 0179646676

      Delete
  31. Wa'alaikumsalam.. wahh hebat tu.. potong leher tak lut tuu..
    ok dah tu kalau ada yang boleh bantu untuk dapatkan rezeki dr alam ghaib..

    ReplyDelete
  32. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  33. Assalamualaikum..sye ade yassin 6..spe bleh tlg proses kn..sye nk kejujuran dan keikhlasan..bleh wsap sye di no 0193951015

    ReplyDelete
  34. Cerita menarik.. .mau teroka cara2 tarik duit di alam gahib area Sabah

    ReplyDelete
  35. Sesiapa yg mencari barang utk dibuat proses tarik duit.silakan tekan link :
    https://carousell.com/p/1053239214

    ReplyDelete
  36. Sy mencari guru. area Kl.. Barang kebal sana Dana dah ada.. T. Kaseh

    ReplyDelete
  37. Saya ada guru cuma belum ada barang (keris berdiri/barang kebal umum).jika ada barang boleh whatsapp saya 0179646676.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada barang cerek lama tembaga Dan Keris.
      Ada Dana dari khadam.
      Boleh wasap saya 0179925421.

      Delete
  38. Baik korang bertaubat dari buat bende macam ni

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu..usaha dgn cara lebih baik..

      Delete
    2. boleh whatassp 013 2353521 ayahnda nak cari guru boleh tarik duit

      Delete
  39. Assalam, saya nak mencari sedikit wang yg dizahirkan dari alam ghaib utk perbelanjaan harian. Jika dr kalangan tuan atau guru yg dpt dana ghaib, boleh hubungi saya 0163244775.Ikhlas saya ckp, sy perlukan wang utk kerja2 sy yg perlu ada modal. Trima Kasih.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada barang cerek lama tembaga Dan keris.ada Dana dari khadam.
      Cari guru yg betul2 boleh tembus proses.boleh wasap saya 0179925421 Kota kinabalu sabah

      Delete
  40. Assamualaikum..tuan dan puan,sekiranya ada perkara dana ghoib dari keturunan atau pemberian boleh call,jika betul2 yakin dan berminat ke atas perkara tersebut..01118662210

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya ada cerek tembaga lama Dan keris.
      Sudah diuji ada Dana dari khadam.
      Boleh wasap saya 0179925421.
      Barang ada kat Sabah.

      Delete
  41. Assalamualaikum, saya tersangat memerlukan wang untuk melangsaikan hutang dan untuk modal niaga. Saya harap ada orang boleh tolong. 0165784556

    ReplyDelete
  42. Mencari perempuan y berani utk proses tarik duit area seremban
    Wasap0189104482

    ReplyDelete
  43. Saya ada mata tombak besi karat makan nyawa...contact saya 0122614267

    ReplyDelete
  44. Assalamualaikum.. Sy ada sepasang keris. Tapi tak tahu kehindahan dia.. Kalau berhajat nak test sila kan wsap saya. 01129584300.barangkali boleh tarik duit atau lain2 lagi.

    ReplyDelete
  45. Xsangka aku di zaman ini masih lg ramai yg percaya dgn cerita dongeng..ketahui lah sahabat semua,,proses ini semua dongeng belaka..hasil ghaib ini hnya akan kamu dpt secara rahsia antara kamu dgn allah,hasil dri amalan2 tertentu dan kesungguhan kamu sendiri..

    ReplyDelete
  46. Dah ada ke yg berjaya..kaya raya.. tanpa galang ganti..?

    ReplyDelete
  47. X semua urusan tarik duit Tu Ada galang ganti...Ada je yg dh Kaya raya dgn Cara tarik duit ni...p X Kan lh nak heboh2. Kan pulak..." Pandai mkn pandai simpan"😅.. p X dinafikan sebenarnya ramai yg tarik duit dgn Cara yg kurang betul( Ada tumbal@ galang ganti)

    ReplyDelete
  48. Kalau sesiapa Ada brg yg Ada keindahan boleh wattsap 01158626562...guru area Shah Alan...p kena Ada bukti test brg lh utk tunjuk kat guru .. kalau guru ckp bwk owner dtg bru leh bwk🤭

    ReplyDelete
  49. Lupa lk...brg nye kebal rambut test dgn gunting ye .atau keris diri Tampa sarung Dan semestinya MD merah air pun boleh

    ReplyDelete
  50. Saya mencari guru utk zahirkan dana duit.dana pemberian. Guru yg x bnyk permintaan.dan syarat2.. memang betul2 mampu.. Wasp saya 0122177642

    ReplyDelete
  51. Saya benar2 perlukan pertolongan & bantuan kewangan,mencari guru yg sudi memberi tunjuk ajar..0134440387

    ReplyDelete