Wednesday, April 18, 2018

UNDI LUAR BANDAR TETAP JADI DEPOSIT TETAP BN

JITRA, 18 April (Bernama) -- Undi masyarakat luar bandar diyakini tetap akan terus menjadi deposit tetap buat Barisan Nasional (BN) pada pilihan raya umum ke-14 (PRU14), kata Anggota Majlis Tertinggi UMNO Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata ini kerana rata-rata golongan berkenaan menghargai segala kemudahan dan bantuan yang disediakan kerajaan melalui Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW), antaranya melalui pelaksanaan transformasi 'Membandarkan Luar Bandar'.

"Walaupun banyak fitnah dilemparkan kepada kerajaan, masyarakat luar bandar tidak akan mempercayainya kerana golongan ini merupakan penyokong kuat BN, undi luar bandar merupakan antara faktor kita (BN) mampu menawan Putrajaya.

PKR gagal bantu DAP perintah negara pada PRU13 sebab orang kampung masih bersama BN dan sebab itu pembangkang gunakan bekas presiden UMNO untuk tarik pengundi luar bandar," katanya ketika berucap pada Majlis Pelancaran Desa Digital peringkat kebangsaan di Kampung Bemban di sini hari ini.

Ismail Sabri dalam sidang media selepas itu turut menzahirkan rasa kesal atas sikap sesetengah kepimpinan negeri pembangkang yang seolah bersifat lepas tangan dalam soal membela nasib rakyat di luar bandar.

No comments:

Post a Comment