Saturday, June 30, 2018

KHAIRY SESUAI DILANTIK KETUA PENERANGAN UMNO YANG BAHARU



KUALA LUMPUR: Bekas menteri belia dan sukan Khairy Jamaluddin Abu Bakar akur dengan kekalahan dalam merebut jawatan presiden Umno.

Melalui kenyataan di Twitter, Khairy mengucapkan tahniah kepada presiden Umno yang baru Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi dan Tengku Razaleigh yang turut serta sebagai "negarawan".

"Saya terima keputusan ini dengan hati yang terbuka. InsyaAllah barisan kepimpinan Umno yang baharu boleh kembalikan keyakinan rakyat kepada parti kita.

"Lakukanlah perubahan yang total. Buktikan Umno mampu berubah ke arah yang lebih baik," katanya.

Dalam kiriman yang lain, Khairy menambah dia akan terus berkhidmat sebagai anggota parlimen Rembau dan timbalan ketua bahagian bagi mengukuhkan parti dan memenangi hati rakyat.

Terdahulu, berdasarkan kutipan undi yang disiarkan Twitter rasmi pemilihan Umno, Khairy dilihat memberi cabaran sengit kepada Ahmad Zahid, malah pada satu tahap mendahului anggota parlimen Bagan Datuk itu.

Namun, Ahmad Zahid akhirnya diumumkan sebagai presiden Umno ketujuh bagi penggal 2018-2021.

Ulasan saya, Khairy lebih layak jadi ketua penerangan Umno yang baharu di bawah kepimpinan Zahid Hamidi. Beliau yang petah berhujah wajar diberi peluang menjelajah ke seluruh negara menghuraikan reformasi yang bakal dilakukan Zahid Hamidi.

No comments:

Post a Comment