Sunday, June 10, 2018

MAS ERMIEYATI DIJANGKA REBUT KERUSI NAIB PRESIDEN UMNO



KUALA LUMPUR - Ketua Puteri Umno, Datuk Mas Ermieyati Samsudin akan mempertimbangkan semula untuk bertanding dalam pemilihan parti pada 30 Jun ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Masjid Tanah berkata, keputusannya untuk bertanding jawatan itu hanya akan diputuskan pada 17 Jun ini.

"Semenjak saya mengumumkan untuk tidak bertanding, banyak rayuan dan desakan diterima terutama dalam kalangan Exco Puteri Umno, apa pun saya berharap ahli Umno semua peringkat dapat berkempen untuk calon pilihan mereka dengan berhemah.

"Senarai mereka bertanding pula wajar didedahkan secara terbuka memandangkan sekarang ini permohonan menjadi calon pemilihan Umno dibuat melalui atas talian dan tidak dapat diakses oleh semua ahli Umno," katanya selepas Mesyuarat Exco Puteri Umno di Menara Onn, petang tadi.

Jika benar Mas Ermieyati akan bertanding jawatan Naib Presiden Umno, maka pertandingan Naib Presiden Umno semakin rancak. Sehingga kini tujuh orang calon sudah mengesahkan bertanding jawatan tersebut iaitu Khairy Jamaluddin, Datuk Seri Mahdzir Khalid, Datuk Seri Ismail Sabry Yaacob, Datuk Seri Tajuddin Rahman, Datuk Seri Ahmad Said, Datuk Seri Johari Ghani dan Datuk Seri Khaled Nordin.







No comments:

Post a Comment