Tuesday, June 12, 2018

NAJIB SEPATUTNYA DITAHAN DI BAWAH AKTA SOSMA KATA KHAIRUDDIN




KUALA LUMPUR: Ahli Jawatankuasa Biro Komunikasi Dan Mobilisasi Pakatan Harapan (PH) , Khairuddin Abu Hassan menyarankan  bekas Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak agar duduk diam-diam serta jangan terlalu banyak buat kenyataan provokasi yang tidak mempunyai asas sama sekali.

Katanya, Kerajaan PH bukan jenis berdendam sambil mengatakan Tun Dr Mahathir Mohamad adalah tokoh negarawan yang tidak pernah ada perasaan dendam peribadi

"Apa saja tindakan undang-undang yang bakal diambil ke atas semua para pengkhianat negara mestilah berteraskan kepada keluhuran undang-undang sepertimana termaktub dalam perlembagaan Malaysia," katanya dalam posting Facebook beliau.

Tegasnya, bukan tiada asas kukuh untuk mendakwa Najib Tun Razak tetapi kini kerajaan tidak mahu dan tidak pernah berada di hadapan pihak penguatkuasa undang-undang

"Yang hendak siasat serta mendakwa Najib  adalah PDRM dan SPRM. Semua pihak kena menghormati segala gerak kerja PDRM dan SPRM untuk menyiasat dan seterusnya mendakwa Najib  kelak sekiranya terdapat unsur-unsur kekukuhan bukti salahlaku ke atas mantan Perdana Menteri.

Katanya lagi, sesiapa pun tidak boleh membuat ulasan kesalahan-kesalahan jenayah Najib Tun Razak secara melepasi pihak penguatkuasa undang-undang di tanahair kita

Dalam pada masa yang sama, ujarnya, Najib kena sabar sikit untuk tahu mengenai kedudukannya selepas ini

"Ini membuktikan kepada keseluruhan rakyat malaysia bahawa pengasingan kuasa di antara pihak eksekutif dengan bidang undang-undang begitu jelas kini," jelasnya.

Beliau mendakwa buat masa ini, kerajaan PH tidak bersikap seperti kerajaan kleptokrasi pada suatu masa dahulu

"Kerajaan kleptokrasi telah menyalahguna kuasa dan mencampuri hal ehwal pentadbiran pihak penguatkuasa undang-undang secara berleluasa dahulu," dakwanya lagi.

Tegasnya, penguatkuasa undang-undang telah dicengkam dan ditekan agar mengikut telunjuk kerajaan kleptokrasi

"Sebab itu saya yang telah buat laporan pada PDRM, SPRM, Bank Negara, Pejabat Peguam Negara serta beberapa penguatkuasa undang-undang di Singapura, Hong Kong, Peranchis, Switzerland, United Kingdom serta FBI telah ditangkap seterusnya dipenjarakan selama dua bulan bersama peguam yang berkhidmat pada pelanggannya," katanya.

Katanya lagi, situasi ini tidak pernah berlaku di dalam dunia yang bertamaddun tetapi terjadi di bumi Malaysia yang ketika itu dipimpin oleh mantan Perdana Menteri paling korup.

"Tolong sabar Najib Tun Razak!. Secara peribadi saya amat yakin bukan saja pihak penguatkuasa undang-undang di Malaysia saja yang bakal bertindak ke atasnya secara professional tetapi badan undang-undang di beberapa negara luar juga akan mendakwa beliau," katanya.

Ujarnya lagi, beliau mesti dihukum setimpal dengan segala pengkhianatannya pada bangsa dan negara. Tetapi malangnya  Najib masih hidup dalam keadaan penafian

"Sepatutnya pihak penguatkuasa undang-undang mesti tahan Najib dan semua kuncu-kuncunya yang terlibat dalam kes skandal 1MDB  di bawah Akta Sosma," cadang beliau.

Khairuddin berkata kalangan penyangak-penyangak dan pengkhianat ini telah mensabotaj ekonomi negara

"Kerana pengkhianatan mereka semua inilah yang menyebabkan keadaan sosial politik dan ekonomi negara sedang berada di ambang kemusnahan," tegasnya,

Sehubungan dengan itu beliau berkata kesalahan puak kleptokrat ini semua dalam isu kes skandal 1MDB tidak boleh dimaafkan sama sekali kerana mereka telah merompak khazanah kerajaan serta duit rakyat sejumlah puluhan bilion ringgit

"Rakyat malaysia sedang menanti dengan penuh sabar hari-hari kesemua penyangak ini bakal ditangkap dan didakwa secara telus serta seadil-adilnya," tambahnya.

Secara peribadi, beliau yang berjuang bersama semua para sahabat dalam PH nengenai kes skandal 1MDB  ini amat yakin bahawa Najib Tun Razak bersama kuncu-kuncunya akan tewas pada bidang kehakiman yang benar-benar telus di bawah pemerintahan kerajaan baru PH.

No comments:

Post a Comment