Friday, August 10, 2018

PENGUNDI BALAKONG TETAP TOLAK MCA WALAUPUN GUNA LAMBANG MCA

KUALA LUMPUR, 10 Ogos (Bernama) -- MCA akan menggunakan lambangnya sendiri pada pilihan raya kecil Balakong, 8 Sept ini, kata presiden partinya, Datuk Seri Liow Tiong Lai.

Beliau berkata keputusan itu, dibuat pada mesyuarat Jawatankuasa Pusat di sini hari ini, yang disokong oleh anggota akar umbinya dan ia selari dengan matlamat parti untuk membawa pembaharuan dan penyesuaian dengan landskap baru politik kini.

“Kami membuat keputusan akan mengguna logo sendiri pada pilihan raya kecil ini.

“MCA akan mengambil pendirian politik yang baru untuk menghadapi pengundi dan membuang keseluruhan cara politik lamanya, untuk berdiri sendiri.” katanya kepada pemberita selepas mesyuarat di Wisma MCA di sini.

“Ini akan menjadi kali pertama dalam sejarah 44 tahun dalam Barisan Nasional, parti tidak menggunakan lambang dacing berwarna biru dan putih untuk bertanding.

Bagaimanapun, Liow menafikan bahawa MCA bertindak menjauhi gabungan itu dan meninggalkan parti berkenaan, dan menambah bahawa parti komponen itu sepatutnya sekarang ini berusaha untuk melakukan pembaharuan dan mengukuhkan lagi dalaman parti.

“Kita antara peneraju, kita tidak akan meninggalkan sesiapa,” katanya.

Ulasan saya, pengundi Balakong sudah tolak MCA. Menggunakan lambang MCA tidak bermakna pengundi Cina akan menolak calon DAP. Oleh itu MCA tidak payah buang masa bertanding dalam PRK Balakong.

Apabila MCA bertanding menggunakan lambang sendiri ini bermakna para pemimpin BN yang lain tak perlu turun berkempen.

No comments:

Post a Comment