Saturday, August 18, 2018

SISTEM E UNDI TELUS DAN BERINTEGRITI

KUALA LUMPUR, 18 Ogos (Bernama) -- Setiausaha Agung PKR Datuk Saifuddin Nasution Ismail memberi jaminan sistem 'e-undi' yang akan dilaksanakan buat pertama kali pada pemilihan PKR kali ini telus dan berintegriti.

Beliau berkata sistem yang dibangunkan oleh Jawatankuasa Pemilihan Pusat (JPP) dengan bantuan pakar itu telah dibentangkan dalam semua struktur lapisan parti dan dijamin tidak akan berlaku manipulasi data ketika pelaksanaannya.

"JPP telah bekerja keras membina sistem ini dan ia telah mendapat kelulusan semua peringkat lapisan parti, jaminan kita ialah sistem ini telus dan berintegriti," katanya kepada pemberita selepas melepaskan peserta pada program larian SSM BizRun 2018 di sini pagi ini.

Saifuddin berkata bagi pihak dalam parti sama ada calon bertanding atau anggota yang masih mempunyai kemusykilan mengenai sistem ini boleh berjumpa sendiri dengan JPP berbanding mempertikaikannya di luar parti.

"Saya suka menasihatkan kalau ada lagi nak bertanya bagaimana sistem ini dikendalikan, jalan yang paling baik ialah tanya pada JPP.

No comments:

Post a Comment