Friday, December 23, 2016

PAS JUGA JANGAN BEKERJASAMA DENGAN PKR DAN BERSATU YANG TOLAK RUU355




SHAH ALAM 23 Dis. – Pas Selangor tidak akan bekerjasama dengan DAP dan PAN berikutan tiada hubungan politik de­ngan kedua-dua parti itu di ­pe­ringkat pusat.

ISKANDAR ABDUL SAMAD

Pesuruhjayanya, Datuk Iskandar Abdul Samad (gambar) berkata, bagaimanapun, parti itu akan terus mengadakan program bersama dengan PKR dan Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM).

“Pas Selangor tiada masalah untuk mengadakan program bersama de­ngan PKR dan PPBM. Walau bagaimanapun, Pas masih bertegas untuk tidak berada di atas pentas politik bersama DAP atau PAN ke­rana Pas tidak mempunyai hubungan politik de­ngan mereka,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Beliau menjelaskan, setakat ini, terdapat dua ce­ramah umum Pas telah diadakan di ne­geri ini bersama para penceramah PKR dan PPBM.

Terbaharu, ujarnya, pada 5 Disember lalu Presiden PPBM, Tan Sri Muh­yiddin Yasin dan Ahli Biro Politik PKR, Sivarasa Rasiah bersama Timbalan Presiden Pas, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man bersama-sama dalam ceramah itu.

“Pas memang mempunyai hubungan politik dan hubungan dalam kerajaan (negeri) dengan PKR. Ceramah Pas yang melibatkan pimpinan PKR memang kerap diadakan tetapi ceramah bersama kepemimpinan PPBM di Se­langor hanya baharu dimulakan.

“Walau bagaimanapun, Pas di Kelantan dan Terengganu telah lebih dahulu menjemput para pemimpin PPBM dalam ceramah-ceramah mereka,” katanya.

Ulasan saya, PAS sepatutnya tidak perlu bekerjasama dengan PKR dan Bersatu yang menolak RUU355. Pelik juga bagaimana PAS boleh bersekongkol dengan dua parti tersebut yang tidak menerima RUU355. takkan PAS tak tahu Pengerusi Bersatu, Dr Mahathir Mohamad adalah penentang utama RUU355.

No comments:

Post a Comment