Wednesday, January 24, 2018

PERDEBATAN COKE ATAU PEPSI TARIK PERHATIAN SALLEH

KUALA LUMPUR, 24 Jan (Bernama) -- Berikut ialah kenyataan Menteri Komunikasi dan Multimedia Datuk Seri Dr Salleh Said Keruak berhubung perdebatan 'Coke atau Pepsi' yang ditimbulkan seorang aktivis politik baru-baru ini.

Ia susulan tawaran pakatan pembangkang yang mencalonkan bekas perdana menteri yang juga Pengerusi Parti Pribumi Bersatu Malaysia (PPBM) Tun Dr Mahathir Mohamad untuk menjadi perdana menteri.

Kenyataan menteri itu yang disiarkan di laman blog beliau di capaian sskeruak.blogspot.my berbunyi berikut:

Perdebatan Coke atau Pepsi dimulakan oleh aktivis politik yang berpendapat bahawa apa gunanya keluar untuk mengundi jika pilihan itu hanya sama ada Coke atau Pepsi? PPBM menjawab bahawa walaupun Coke berbanding Pepsi, anda masih boleh mengundi Pepsi kerana ia mungkin mempunyai rasa yang lebih baik daripada Coke.

Pakatan seolah-olah terlepas pandang. Apabila seseorang berkata 'Coke versus Pepsi' ia bermakna tidak ada perbezaan antara kedua-duanya. Dengan kata lain, Pakatan tidak lebih baik daripada Barisan Nasional walaupun mereka cuba meyakinkan sebaliknya.

Pengundi bertanya kenapa perlu mengundi jika kedua-duanya sama? Sekiranya Pakatan hanya merupakan Barisan 2.0 maka adalah lebih baik biarkan Barisan kekal dalam tampuk pemerintahan. Pakatan nampaknya seolah-olah tidak memahami mesej yang dihantar oleh pengundi.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment