Saturday, January 13, 2018

TADIKA PERTAMA DI MALAYSIA TAWARKAN BIASISWA

RAWANG: Tadika Lestari muncul sebagai tadika swasta pertama di Malaysia yang menawarkan biasiswa.

Menurut Pengerusi Tadika Lestari, Datuk Lawrence Low, tadika tersebut telah menyediakan sejumlah RM100,000 kepada kanak-kanak yang tidak berkemampuan untuk memulakan pelajaran pra sekolah.

"Tadika Lestari telah beroperasi selama 19 tahun di Bandar Seri Damansara. Tetapi kami sedih ramai kanak kanak yang tidak mampu belajar prasekolah lantaran kemiskinan ibu bapa," katanya.

Sehubungan dengan itu beliau telah memperuntukkan sebanyak RM100,000 kepada ibu bapa yang berpendapatan kurang dari RM1,000 untuk menghantar anak mereka ke tadika mereka  secara percuma.

Majlis penyampaian cek biasiswa itu diadakan di Tadika Lestari di cawangan Bukit Sentosa di sini telah disampaikan oleh  Lawrence Low kepada Timbalan Menteri Pendidikan , Datuk P Kamalanathan selaku ahli parlimen Hulu Selangor.

P Kamalanathan telah merasmikan majlis penyampaian biasiswa itu.

"Biasiswa untuk kedua dua cawangan Tadika Lestari di Bandar Sri Damansara dan Bukit Sentosa merangkumi yurann tadika, alat alat tulis, buku buku serta pakaian seragam sekolaj kepada murid-murid," katanya lagi.

Lawrence menambah setakat ini, seramai lapan orang murid sudah dipilih untuk menerima sumbangan biasiswa tersebut.

Kepada sesiapa yang memerlukan biasiswa tersebut boleh memohon kepada 0122889930 atau hantar email kepada hazirah.k@lestari.edu.my


No comments:

Post a Comment