Thursday, January 18, 2018

PROJEK KEMUDAHAN SOSIAL KKLW DIMULAKAN FEBRUARI INI

PUTRAJAYA, 18 Jan (Bernama) -- Projek pembangunan melibatkan kemudahan sosial di bawah Kementerian Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah (KKLW) untuk tahun ini akan dimulakan selewat-lewatnya Februari ini, kata Menterinya Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob.

Beliau berkata projek-projek tersebut yang dikenal pasti tahun lepas melibatkan antaranya projek berskala kecil seperti pembinaan jalan di kawasan kampung dan baik pulih rumah Program Perumahan Rakyat Termiskin.

Ismail Sabri berkata projek jangka pendek itu akan melibatkan kira-kira 30 peratus atau RM1.049 bilion daripada RM3.87 bilion peruntukan pembangunan yang diterima kementerian itu tahun ini.

"Projek-projek ini harus segera disiapkan dalam tempoh suku pertama tahun ini yang membolehkan impak projek tersebut dirasai oleh rakyat," katanya kepada media selepas menyampaikan Amanat Tahun Baharu kepada warga KKLW, di sini hari ini.

Ismail Sabri berkata kementerian juga akan meneruskan pelaksanaan kursus-kursus kemahiran yang dikendalikan agensinya untuk golongan sasaran yang ingin menambah pendapatan

No comments:

Post a Comment