Saturday, May 5, 2018

JANGAN CEMAS LIHAT RAMAI ORANG DENGAR CERAMAH PEMBANGKANG

GUA MUSANG, 5 Mei (Bernama) -- Veteran UMNO Tengku Razaleigh Hamzah menyifatkan kehadiran ramai mendengar ceramah pakatan pembangkang tidak semestinya bermakna mereka menyokong parti itu pada Pilihan Raya Umum Ke-14 (PRU14) 9 Mei ini.

Sebaliknya, mereka mahu mendengar isu yang dibangkitkan penceramah pembangkang dan perkara itu berlaku pada setiap kali pilihan raya umum, katanya selepas majlis Ramah Mesra Bersama Anggota Jabatan Sukarelawan Malaysia ( Rela) dan keluarga veteran Angkatan Tentera Malaysia di Dewan Bukit Chekati di sini, hari ini.

Mengambil iktibar daripada Parti Semangat 46 (S46) ketika PRU 1990 ramai datang mendengar ceramah yang diadakan tetapi akhirnya BN juga yang menang dan dapat menubuhkan kerajaan.

Tengku Razaleigh yang juga calon BN Parlimen Gua Musang pada PRU14 berkata demikian ketika mengulas tular di media sosial seperti Facebook mengenai kehadiran orang ramai mendengar ceramah pakatan pembangkang sejak kebelakangan ini.

Beliau menasihati anggota UMNO dan parti lain dalam komponen BN supaya tidak cemas mengenai perkara itu kerana rakyat bijak membuat keputusan pada hari pengundian nanti.

Pengundi beragama Islam juga perlu berfikir jika hendak mengundi pakatan pembangkang, kerana ia dikuasai DAP yang jelas menolak Islam.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment