Thursday, May 24, 2018

MB UMUM PORTFOLIO UNTUK 10 ORANG EXCO

SEREMBAN, 24 Mei (Bernama) -- Menteri Besar Negeri Sembilan Aminuddin Harun hari ini mengumumkan 15 portfolio yang diwujudkan bagi memastikan dasar-dasar kerajaan negeri dapat dilaksanakan dan rakyat mendapat perkhidmatan yang terbaik.

Aminuddin berkata beliau akan memegang lima portfolio iaitu Kewangan, Tanah dan Sumber Alam; Agama Islam; Keselamatan; Pelancongan; serta Infrastruktur dan Kemudahan Awam.

Portfolio lain iaitu Kesejahteraan Bandar, Perumahan, Kerajaan Tempatan dan Kampung Baru dipegang oleh Teo Kok Seong; Pelaburan, Perindustrian, Keusahawanan, Pendidikan dan Modal Insan (Dr Mohamad Rafie Ab Malek); Pembangunan Belia dan Sukan (Mohamad Taufek Abd Ghani); Pembangunan Luar Bandar (Ismail Ahmad) dan Sumber Manusia, Perladangan dan Hal Ehwal Bukan Islam (J. Arul Kumar).

Portfolio Pertanian dan Industri Asas Tani (Bakri Sawir); Kesihatan, Alam Sekitar, Koperasi dan Kepenggunaan (S. Veerapan); Kesenian, Kebudayaan dan Adat Istiadat Melayu (Mohamad Nazaruddin Sabtu); Hal Ehwal Wanita dan Kebajikan (Nicole Tan Lee Koon); dan Perpaduan, Penerangan dan Integrasi Nasional (Choo Ken Hwa).

Dalam sidang media selepas mempengerusikan Mesyuarat Exco kali pertama, Aminuddin berkata kesemua Exco yang dilantik dipilih berdasarkan kriteria seperti pengalaman dan kebolehan melaksanakan tanggungjawab, bagi memastikan Negeri Sembilan dapat ditadbir dalam suasana harmoni.

No comments:

Post a Comment