Tuesday, May 1, 2018

PILIH PARTI YANG BOLEH MENTADBIR BUKAN ALIM SEMATA MATA

KANGAR, 1 Mei (Bernama) -- Rakyat diingatkan supaya memilih calon-calon daripada parti yang benar-benar layak mentadbir, bukan sekadar melihat kepada latar belakang seseorang yang alim atau mempunyai ilmu agama yang tinggi.

Pengerusi Badan Perhubungan UMNO negeri, Datuk Seri Dr Shahidan Kassim berkata rakyat harus membuat pilihan tepat pada hari pengundian nanti kerana ia merupakan penentu kepada siapakah yang akan mentadbir negeri dan negara.

"Contohnya pada zaman Rasulullah, seorang alim meminta jawatan gabenor, namun Rasullullah tolak dan berkata kamu alim, kuat beribadat tapi kamu jahil tentang pentadbiran, maka jawatan gabenor diberi kepada orang yang pandai mentadbir," katanya kepada pemberita selepas bertemu dengan pengundi-pengundi di Pekan Simpang Empat dekat sini, hari ini.

Shahidan berkata beliau juga berpuas hati dengan sokongan yang diterima setakat ini dan yakin BN mampu menang besar bagi Parlimen Arau dan semua lima kerusi Dewan Undangan Negeri (DUN) di dalamnya.

Turut turun padang bersama Shahidan, penyandang DUN Simpang Empat, Nurulhisham Yaakob dan calon muka baharu DUN Sanglang, Che Zaidi Saidin.

Shahidan, penyandang kerusi Parlimen Arau akan ditentang oleh Mursyidul Am PAS, Hashim Jasin dan Datuk Dr Rahman Daud daripada PKR.

-- BERNAMA

No comments:

Post a Comment