Thursday, May 3, 2018

RISDA PERUNTUKKAN RM7.2 JUTA UNTUK DAERAH BERA

BERA: RISDA Daerah Bera telah menerima peruntukan sebanyak RM7.2 juta bagi menjayakan program-program pembangunan RISDA untuk tahun 2018.

Menurut Menteri Kemajuan Luar Bandar dan Wilayah, Datuk Seri Ismail Sabri Yaakob, peruntukan yang diberikan adalah untuk keseluruhan pekebun kecil daerah Bera seramai 7,023 orang yang memiliki keluasan kebun berjumlah 27,444.92 hektar merangkumi tiga DUN iaitu Guai, Triang dan Kemayan.

"Saya berharap para pekebun kecil dalam DUN Guai dapat memanfaatkan Pejabat Risda Stesen (PRS) Batu Papan yang dibina khusus untuk kemudahan mereka," katanya ketika merasmikan PRS Batu Papan di sini semalam.

PRS Batu Papan bernilai RM589,575.47 dibina pada Februari 2008 dan siap sepenuhnya pada Julai 2008 dan mula beroperasi pada Januari 2009.

Beliau yang juga penyandang parlimen Bera berkata kewujudan PRS Batu Papan memudahkan pekebun pekebun kecil DUN Guai menerima bantuan terkini yang ditawarkan oleh RISDA seperti Program Tanam Semula, Keusahawanan, Khidmat Perkembangan  dan lain-lain.

Pada majlis tersebut beliau juga menyerahkan mock cheque Aktiviti Ekonomi Tambahan (AET) Thaun 2018 Daerah bera sebanyak RM200,000 kepada 20 orang penerima.

Ismail juga menyerahkan mock cheque Program Peningkatan Pendapatan (PPP) Daerah Bera sebanyak RM1.5 juta .

PRS Batu Papan adalah PRS ketiga di daerah Bera selain dari PRS Kerayong dan PRS Kemayan.

Beliau menyeru rakyat Bera mengekalkan BN pada PRU 9 Mei ini. Katanya bila BN menang beliau selaku menteri dapat membawa pelbagai peruntukan ke daerah Bera.

No comments:

Post a Comment